آموزش گام به گام ثبت شرکت 

آموزش گام به گام ثبت شرکت 

بنابر ماده 195 قانون تجارت “ثبت تمامی شرکت‌ها الزامی می‌باشد و انجام آن تابع جمیع قانون ثبت شرکت‌ها است”. اینکه افراد بتوانند، آموزش گام به گام ثبت شرکت را در هنگام ثبت شرکت یاد بگیرند، به‌منظور صرفه جویی در زمان و هزینه،‌ برای آنها بسیار لازم و ضروری است.

اهمیت ثبت شرکت

اگر قصد دارید، فعالیت تجاری انجام دهید، باید حتماً سرمایه‌ای داشته باشید، که ثبت شرکت می‌تواند در اندوختن سرمایه بسیار کمک کننده باشد. در واقع با ثبت شرکت تجاری، به‌میزان زیادی ریسک سرمایه گذاری به‌حداقل می‌رسد و شخصیت حقوقی شرکت چیزی فراتر از اشخاص حقیقی است، که با بیرون آمدن اشخاص حقیقی به شخصیت حقوقی کمپانی، هیچ خدشه‌ای وارد نمی‌شود. با توجه به قانون تجارت کشور، انجام بسیاری از کارها به‌صورت فردی ممنوع است، ولی انجام آنها در قالب شخصیت حقوقی یا همان شرکت، سبب به رسمیت شناختن کارها و جلب ارتباط با مشتریان داخلی و خارجی می‌شود.

در این بحث می‌خواهیم، تا جایی که امکان دارد، به‌صورت جامع آموزش گام به گام شرکت را برای شما بیان کنیم، تا با کسب اطلاعات کامل و دقیق، شرکت خود را ثبت کنید. در صورتی که احساس کردید، نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید،با کارشناسان مجرب ما در آکادمی ثبت کلهر تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنید. این مؤسسه معتبر و خوشنام، با مدیریت خانم دکتر کلهر سال‌هاست، کارگاه‌های آموزش ثبت شرکت در قزوین را، برای علاقه‌ مندان به ثبت شرکت در قزوین و ثبت برند در قزوین برگزار می‌کنند.

انواع شرکتها

 

آموزش گام به گام ثبت شرکت

کمپانی‌ها به‌طور کلی به دو دسته تجاری و مدنی تقسیم بندی می‌شوند:

شرکت‌های تجاری:

شرکت‌های تجاری بنابر قانون تجارت، با هدف به‌دست آوردن سود و منفعت تشکیل می‌شوند. که شامل:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت غیر مختلط سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت نسبی

شرکت‌های مدنی که با هدف پیشه وری و ایجاد کسب و کار تشکیل می‌شوند و اعضاء به یک اندازه در سود و زیان شریک هستند، به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • شرکتهای انتفاعی
  • شرکتهای غیر انتفاعی

تعریف بعضی شرکت‌های تجاری به‌طور خلاصه

شرکت سهامی خاص و سهامی عام

در شرکت سهامی خاص، باید تعداد اعضاء بیشتر از سه نفر بوده و حداقل سرمایه برای تأسیس یک میلیون ریال می‌باشد، که به‌وسیله سهامداران آن تهیه می‌شود. در شرکت سهامی عام، برای تأمین سرمایه از پذیره نویسی استفاده می‌شود، اما شرکت سهامی خاص چنین حقی ندارد. برخلاف شرکت سهامی خاص، در شرکت سهامی عام برای نقل و انتقال سهام، نیازی به موافقت سهامداران نیست. تعداد اعضای مورد نیاز برای این نوع از شرکت، حداقل 5 نفر می‌باشد.

شرکت با مسئولیت محدود

میزان مسئولیت سهامدارن در این نوع از کمپانی، در برابر تعهد و قرض‌های شرکت، بستگی به‌میزان سرمایه آنها است. تعداد اعضا باید حداقل دونفر باشد، نقل و انتقال سهام در آن از طریق دفتر اسناد رسمی امکان‌پذیر است.

شرکت تضامنی

میان دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی، برای انجام امور تجاری انجام می‌شود. در صورت کافی نبودن سرمایه شرکت، برای پرداخت بدهکاری‌های آن مطابق با قانون، شرکاء در برابر پرداخت آن مسئول هستند.

شرکت مختلط غیر سهامی

برای ثبت این شرکت، نیاز به تنظیم شرکت نامه یا اساسنامه است، که روابط، وظایف و مسئولیت شرکاء در آن مشخص می‌شود. برای تشکیل شرکت مختلط غیر سهامی، نیاز به یک یا چند شریک و نیز یک یا چند شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام است.

شرکت نسبی

این شرکت میان دو یا چند نفر، تحت اسم مخصوصی تشکیل می‌شود و مسئولیت هر کدام از اعضاء و شرکاء به‌میزان سرمایه‌ای است که برای شرکت آورده‌اند.

تعریف شرکتها و مسئولیت‌های هرکدام از آنها، خیلی بیشتر از موارد کلی است، که ما در بالا به آنها اشاره کردیم. در کارگاه‌های آموزش ثبت شرکت در قزوین، که به‌وسیله مؤسسه آکادمی کلهر برگزار می‌شود، تمامی این موارد برای شما به‌طور دقیق توضیح داده خواهد شد. تا به‌خوبی بتوانید پاسخ سؤال خود را که، ثبت شرکت را چطور انجام بدهیم دریافت کنید.

مراحل ثبت شرکت به‌صورت گام به گام

 

آموزش گام به گام ثبت شرکت

در ابتدا باید اطلاعات زیر را به‌طور دقیق و کامل، در سامانه ثبت شرکتها ثبت شود، که با تأیید هر محله در سامانه می‌توانیم، وارد مرحله بعد شویم:

گام اول: انتخاب شریک مناسب

زمانیکه قصد ثبت کمپانی خود را به هر نامی دارید، باید استانداردهای تعداد نفرات برای ثبت آن را بدانید. مثلا اگر تعداد شرکاء 2 نفر باشد، نمی‌توانید شرکت تعاونی ثبت کنید، زیرا  در تعاونی نیاز به 7 نفر شریک دارید. پس باید به‌طور دقیق تعداد اعضای مورد نیاز را بدانید، تا مشکلی در مراحل ثبت برایتان به‌وجود نیاید

گام دوم: انتخاب یک نام مناسب

در این مرحله باید 5 نام را که دارای، سه سیلاب خاص با ریشه فاسی باشد، به‌صورت اولویت بندی شده انتخاب کنید. نام‌ها نباید تکراری بوده و قبلاً به ثبت رسیده باشند. اسم‌هایی که بر خلاف موازین شرعی، عرفی و اخلاقی کشور باشند پذیرفته نمی‌شوند و نمی‌توان از اسامی مخفف ارگان‌های دولتی استفاده کرد.

گام سوم: تعیین و مشخص کردن موضوع فعالیت

این مرحله در واقع به نوعی مربوط به انتخاب آینده کاری است. با انتخاب موضوع شرکت، موضوع کلی شرکت که نشان دهنده، هدف نهایی‌تان است مشخص می‌شود.

گام چهام: مشخص کردن دفتر شرکت

در این مرحله ثبت در سایت سعی کنید، آدرس دقیق دفتر شرکت را، به‌همراه کدپستی و دفتر مرکزی به‌طور دقیق و کامل وارد کنید. این آدرس بعداً به‌عنوان نشانی دفتر مرکزی شما شناخته می‌شود و در روزنامه رسمی ثبت می‌شود.

گام پنجم: انتخاب سرمایه‌ای مناسب

در این قسمت باید، سرمایه اصلی کمپانی مشخص شود، مثلاً سرمایه در شرکت سهامی خاص باید 35 درصد از میزان سرمایه به بانک واریز شود. یا سرمایه شرکت با مسئولیت محدود به‌شکل نقدی است. به هر میزانی سرمایه شرکت بیشتر باشد، اعتبار آن بالاتر خواهد بود. بنابر قانون تمامی کمپانی‌ها برای ثبت باید، یک سرمایه مشخص شده‌ایی را داشته باشند.

گام ششم: ورود اطلاعات کلیه سهامدارن

در این قسمت باید، تمامی اطلاعات و مشخصات دقیق اعضاء و سهامدارن شرکت، همراه با آدرس دقیق آنها ثبت شود. در صورتی که تعداد اعضاء بیشتر از 150 نفر باشد، باید با توجه به فرم سامانه ثبت شرکتها بارگذاری شده و در پایان گزینه ثبت را می‌زنند.

گام هفتم: ثبت اطلاعات انتخاب درصد سهامداران

باید اطلاعات مربوط به سرمایه آورده هر کدام از شرکاء با مشخص کردن میزان سهام آنها، که نقدی یا غیر نقدی است، تعیین و مشخص شود.

گام هشتم: تدوین و تنظیم اوراق ثبتی شرکت

پس از کامل کردن تمامی اطلاعات خواسته شده از شما، باید اساسنامه و شرکت نامه را بارگذاری کنید. البته فرم‌های پیش فرضی به شما ارائه می‌شود، که که با دریافت آنها می‌توانید، اطلاعات در خواست شده را کامل کنید و آن را در سامانه بارگذاری کنید.

پس از آنکه تمامی اطلاعات خواسته شده را، در سامانه اداره ثبت شرکتها وارد کردید، باید منتظر تأیید شدن نام انتخابی شرکت باشید، تا پس از تأیید نام بتوانید اسناد و مدارک مورد نیاز که بنابر نوع شرکت انتخاب شده از شما خواسته شده است، برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید.

آخرین مرحله

پس از آنکه همه مدارک فرستاده شده، برای اداره ثبت شرکتها مورد تأیید کارشناسان این مجموعه قرار گرفت، باید برای انتشار خبر ثبت شرکت، در یکی از روزنامه‌های رسمی کثیر الانتشار ثبت نام کنید، تا مواردی مانند آدرس دفتر شرکت، میزان سهام سهامداران و سمت هر کدام از آنها و مقدار سرمایه اولیه شرکت در آن اعلام شود. تقریباً از زمان ثبت نام تا انتشار خبر در روزنامه، دو هفته زمان صرف خواهد شد.

ثبت شرکت یکی از کارهای مهمی است، که دارای ریزه کاری‌های زیادی است و افرادی که اقدام به اینکار می‌کنند، باید اطلاعات و آگاهی لازم را در این زمینه کسب نمایند. با انجام کوچک‌ترین خطا و اشتباه در انجام هر کدام از مراحل و یا گردآوری ناقص اسناد و مدارد، می‌تواند تمام زحمات فرد را هدر داده و او مجبور شود، کارهای خود را دوباره و از نو شروع کند و این یعنی اتلاف وقت و هزینه.  همیشه در این موارد توصیه می‌شود، از راهنمایی‌های یک وکیل یا مشاور حقوقی آگاه، بهره ببرید تا به نحو احسن، کارهای شما در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

مؤسسه کلهر، به‌دلیل مراجعان زیادی که به دفتر خود داشتند و سؤال آنها این بود که شرکت تجاری را چطور ثبت کنیم، در طول دوره‌های اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش ثبت شرکت در قزوین نمود، که خوشبختانه به‌خوبی هم مورد استقبال قرارگرفت. شما می‌تواند به‌صورت حضوری و یا آنلاین و تلفنی، از خدمات مشاوره این کارشناسان حقوقی برجسته برای ثبت شرکت خود استفاده کنید. در صورت تمایل این مشاوران حقوقی می‌توانند، با استفاده از اسناد و مدارک، کارهای ثبت شرکت شما را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهند.



مقالات مرتبط:

آموزش ثبت شرکت هلدینگ

مشاور رایگان ثبت شرکت

سیر تا پیاز آموزش ثبت شرکت

گارگاه آموزش ثبت انواع شرکت در قزوین

آموزش ثبت شرکت با نکات طلایی و مهم

آموزش ثبت شرکت در عراق

آموزش ثبت شرکت در ترکیه 



 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *