آموزش ثبت شرکت با نکات طلایی و مهم

آموزش ثبت شرکت با نکات طلایی و مهم

برای اینکه بتوانید، شرکت خود را به راحتی تأسیس کنید؛ باید با مراحل انجام کار و مدارک مورد نیاز آن آشنایی داشته باشید. ما در اینجا می‌خواهیم، آموزش ثبت شرکت با نکات طلایی و مهم را برای شما بیان کنیم. در صورتی که احساس کردید، نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید، می‌توانید از کارشناسان ما، در مؤسسه آکادمی کلهر کمک بگیرید. این مشاوران حقوقی با تجربه، سال‌هاست با ارائه آموزش ثبت شرکت در قزوین به افراد متقاضی توانسته‌اند، مهارت زیادی در این زمینه کسب کرده و به افراد زیادی برای تأسیس شرکت در کمترین زمان ممکن کمک کنند.

انواع شرکت‌های تجاری

برای ثبت شرکت اولین‌ کار، انتخاب نوع شرکت است. شرکتها با ثبت شدن می‌توانند، به‌صورت یک شخصیت حقوقی مستقل کار و فعالیت تجاری خود را انجام دهند و از مزایای که دولت برای شرکت‌های ثبت شده قانونی، در نظر گرفته است، بهره‌مند شوند. همه شرکت‌ها برای اموال، حقوق تجاری و ثبت خود، دارای شرایط خاصی هستند. بر اساس قانون تجارت ایران، همه شرکت‌های تجاری به هشت نوع تقسیم می‌شوند:

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تضامنی

ثبت شرکت

ثبت شرکت در چند سال اخیر، کمی سادتر شده است، ولی هنوز پیچیدگی و ریزه‌کاری‌های مخصوص به خود را دارد. در صورتی که هر کدام از مراحل مربوط به، ارائه مدارک یا ثبت اطلاعات در سامانه را نتوانید به‌درستی انجام دهید، باید دوباره از اول کارها را انجام داده، که این خود هدردادن زمان و هزینه است. به‌طور کلی مراحل ثبت شرکت شامل موارد زیر است:

  • تکمیل و تنظیم مدارک مورد نیاز، برای ثبت در سامانه ثبت شرکت‌ها
  • انتخاب نام برای شرکت
  • تهیه و امضاء همه مدارک مورد نیاز برای ارسال به اداره ثبت شرکتها
  • ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها
  • دریافت آگهی روزنامه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

هر کدام از شرکت‌هایی که در بالا نام بردیم، باید مدارکی را برای ثبت خود تهیه و تکمیل کنند، که در مواردی مدرک مورد نیاز برای هر شرکت ممکن است، با دیگری متفاوت باشد. برای شرکت‌های سهامی و بعضی دیگر باید، اساسنامه‌ای تنظیم شود، که به امضاء سایر مؤسیسن و شرکاء برسد. نسخه تأیید شده اساسنامه و شرکت نامه، بنابر نوع شرکت از جمله مدارک مهمی است، که برای درخواست ثبت ضروری است.

همچنین مدارک مربوط به پرداخت خسارت‌ها یا همان تأدیه وجوه و تعهد به پرداخت مابقی سرمایه شرکت، باید به‌صورت امضاء شده به اداره ثبت شرکتها ارسال شود. در مواردی هم ممکن است، موضوع فعالیت شرکت نیاز به دریافت مجوز داشته باشد، باید این مجوز، به همراه اظهارنامه و سایر مدارک ارسال گردد. باید برای ثبت شرکت نامی را انتخاب کرد، که تکراری نباشد و موارد قانونی آن رعایت گردد. زیرا این نام تعیین کننده هویت شرکت است، که تحت آن فعالیت می‌کند.

در زیر مدارک مهمی که باید تهیه شوند و در سامانه ثبت شرکت به ثبت و تأیید برسند را توضیح می‌دهیم:

انتخاب نام برای شرکت

 

آموزش ثبت شرکت با نکات طلایی و مهم

انتخاب نام برای کمپانی جزء موارد مهمی است، که باید سعی شود، با کمک یک مشاور حقوقی با تجربه به انجام برسد. شما می‌توانید 5 نام را، به ترتیب اولویت خود انتخاب کنید. نام‌ها باید قبلاً به ثبت در اداره ثبت شرکتها نرسیده و تکراری نباشند. این نام باید مخالف با قوانین حقوقی، عرفی و شرعی کشور نباشد و تعداد سیلاب‌ها در آن رعایت شود. نام‌های خلاقانه و با معنا، بیشتر احتمال تأیید شدن را دارند. نام‌های انتخابی شما که در فرمی در سامانه باید ثبت شود، از طرف کارشناسان اداره ثبت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تعیین شرکاء و سهامداران شرکت 

یکی دیگر از مدارک مهم و مورد نیاز برای ثبت، تعیین تعداد شرکاء و سهامداران است، که دارای حق رأی و حق امضاء در شرکت هستند. این افراد باید دارای صلاحیت‌های اخلاقی و معنوی مورد نیاز باشند، در صورت عدم تأییدصلاحیت آنها شرکت منحل خواهد شد.

تعیین میزان سرمایه شرکت

باید همه سرمایه شرکت به‌صورت نقدی و غیر نقدی، کاملاً تعیین و مشخص شود. طبق قانون تجارت ایران، حداقل سرمایه برای ثبت شرکت، یک میلیون ریال است، البته هرچه سرمایه اولیه برای ثبت بیشتر باشد، اعتبار شرکت هم بیشتر خواهد بود.

تعیین سمت اعضای هیئت مدیره

در هر شرکتی اعضایی به نام هیئت مدیره دارند که شامل:

  • رئیس هیئت مدیره
  • نائب رئیس
  • اعضاء هیئت مدیره
  • بازرسان

با تعیین این افراد، در واقع کسانی‌که در شرکت حق امضاء دارند، مشخص می‌شوند.

ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها  

با وارد کردن اطلاعات در سامانه ثبت شرکتها، به‌صورت مرحله‌ای و گام به گام  و تأیید اطلاعات از طرف سامانه، سپس شما باید مدارک مورد نیاز را که برای ثبت شرکت خود با توجه به نوع آن تهیه کرده اید، در پاکت مخصوص از طریق پست پیشتاز برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال نمایید. در صورتی‌که پرونده و مدارک ارسال شده، به آدرس فرستنده عودت داده شود، نشان دهنده عدم تأیید آنها یا وجود نقص در آن است، که باید رفع شود. اما با تأیید شدن مدارک، باید خود یا وکیل‌تان با مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت‌ها و با پرداخت هزینه‌های ثبت، مدارک ثبت شرکت خود را دریافت کنید.

اگر در مورد مراحل ثبت شرکت، به‌صورت اینترنتی و انجام اقدامات لازم در مورد آن، با سؤالی مواجه شدید یا ابهامی دارید، پیش از اقدام به هر کاری می‌توانید، ضمن تماس با مشاوران حقوقی مؤسسه آکادمی کلهر از راهنمایی‌های این کارشناسان با تجربه، که دارای تخصص در آموزش ثبت شرکت در قزوین هستند، بهره‌مند شود و پاسخ همه سؤالات خود را دریافت کنید.

آخرین مرحله ثبت شرکت

 

آموزش ثبت شرکت با نکات طلایی و مهم

در پایان باید با پرداخت هزینه‌های مربوط به انتشار آگهی ثبت شرکت، در یکی از رونامه‌های رسمی و کثیر الانتشار کشور، خبر ثبت شرکت در روزنامه چاپ شده و یک نسخه از آن به آدرس فرد ارسال خواهد شد.

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت

  • تأیید نام شرکت که طرف کارشناسان و از طریق سامانه انجام می‌گیرد، یک الی دوروز کاری زمان خواهد برد.
  • پس از تأیید نام شرکت و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها از طریق پست، یک هفته زمان صرف می‌شود تا از طریق مدارک تأیید شده، شرکت به ثبت برسد.

 میزان هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

بنابر شرکتی که می‌خواهید آن را ثبت کنید، هزینه‌ها بسیار متفاوت خواهند بود. زیرا هزینه تمبرهای ثبتی یا مالیاتی برای هر شرکتی با هم فرق می‌کند. همچنین هزینه مربوط به چاپ آگهی در روزنامه، اینکه آگهی در حاشیه باشد، یا قسمت‌های اصلی روزنامه، با خط درشت چاپ شود یا ریز، همگی بر میزان هزینه‌ها مؤثر خواهند بود.

ثبت شرکت از جمله کارهایی است، که برای انجام درست و سریع آن، نیازمند حضور و وجود یک کارشناس حقوقی است، تا بتواند سریع کارها را پیش ببرد. آکادمی کلهر، با مدیریت خانم دکتر کلهر؛ این افتخار را دارد، که با برگزاری کارگاه آموزش ثبت انواع شرکت ها توانسته است، بهترین آموزش‌ها را در مورد ثبت انواع شرکت ها و آموزش ثبت شرکتهای تازه تأسیس، مانند ثبت شرکت تعاونی، آموزش ثبت شرکت هلدینگ و.. با بهترین شیوه تدریس و آموزش انجام ‌دهند.

مراجعان زیادی به مؤسسه هستند، که این سؤال را دارند، ثبت شرکت را چطور انجام بدهیم، ثبت شرکت تجاری را چطور انجام دهیم و … مشاوران حقوقی کلهر؛ با بر عهده گرفتن کارهای ثبت شرکت می‌توانند، در کوتاه‌ترین زمان و با صرف هزینه کم اینکار را به نحو احسن برای شما انجام دهند. کارشناسان حقوقی ما علاوه بر آموزش ثبت شرکت در قزوین، آموزش ثبت برند در قزوین را هم به افراد متقاضی ارائه می‌دهند، که خوشبختانه در این عرصه‌ بسیار موفق عمل کرده‌اند. رضایت شما مراجعان باعث افتخار و دلگرمی ما، برای ارائه بهتر خدمات به شما عزیزان است.

 

 

 

 

 

2 دیدگاه

  • سلام عرض ادب و احترام وتبریک سال نو مطالب خیلی عالی بود
    باتشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *