آموزش ثبت برند کاملا رایگان و دقیق

آموزش ثبت برند کاملا رایگان و دقیق

یکی از موارد مهم، برای شناسایی و متمایز کردن کالا و خدمات تولید شده، داشتن علامت تجاری یا برند است. مؤسسه کلهر، با مدیریت خانم دکتر کلهر؛ آموزش ثبت برند کاملا رایگان و دقیق را با توجه به اهمیت این موضوع، به افراد علاقه‌مند و متقاضی ارائه می‌دهند. در این بحث می‌خواهیم، مراحل ثبت برند همراه با نکات مهم و اساسی این موضوع، به شما آموزش دهیم در صورتی که سؤال یا ابهامی برایتان به‌وجود آمد، کارشناسان ما آماده هستند، تا بهترین آموزش‌ها را به زبانی ساده به شما ارائه دهند.

تعریف ثبت برند

ثبت برند یا علامت تجاری، نقش مهمی در حفاظت از دارای و مالکیت معنوی اشخاص حقیقی یا حقوقی دارد. هر کدام از برندهای معروف می‌توانند، تصویر ذهنی خاصی را برای افراد زیادی ایجاد کنند، در صورتی که برندهای گمنام و ناشناخته چنین خاصیتی ندارند. افراد برای اینکه از محصولات تولید شده خود، در برابر سوء استفاده دیگران محافظت کنند، باید اقدام به ثبت برند نمایند. برندها به اشکال مختلفی همچون، یک تصویر، عدد، رقم، کلمه، عبارت و..نشان داده می‌شوند، که دارای مفهومی فراتر از علامت تجاری هستند.

مراحل قانونی ثبت برند در قزوین و سایر شهرها

استعلام از برند پیش از ثبت آن

اولین کاری که پیش از ثبت برند باید انجام شود، این است که باید استعلام کنید تا بدانید، آیا شبیه یا عین برندی که قصد ثبت آن را دارید ثبت شده است یا نه؟

در صورتی که شباهتی میان برند مورد نظر شما، با برندی که قبلاً ثبت شده است باشد، درخواست شما رد خواهد شد. اگر برندی یکبار رد شود، شانس دوم آن برای پذیرفته شدن از طرف کارشناسان کمتر خواهد شد. در این مورد توصیه اکید می‌شود، که با یک مشاور حقوقی با تجربه و حرفه‌ای مشورت نمایید.

تهیه مدارک مورد نیاز

باید در هنگام نام نویسی در سایت اداره مالکیت، اسکن مدارکی که نام می‌بریم را بار گذاری کنید. این مدارک برای اشخاص حقیقی یا حقوقی باهم متفاوت است.

ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی و اخذ گواهی امضاء از دفترخانه اسناد رسمی

برای ثبت نام در سایت مرکز مالکیت معنوی و ساخت اکانت کاربری، باید با برگه‌ای که پس از ثبت نام در سامانه در اختیار شما قرار می‌گیرد، با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی در ایران، گواهی امضاء را دریافت نمایید. پس از دریافت این گواهی، اطلاعات مربوط به این گواهی را در سامانه مرکز مالکیت معنوی وارد کرده، تا اکانت کاربری شما تأیید شود. فقط در این صورت است که می‌توانید، اظهارنامه برند خود را تنظیم و ثبت کنید.

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی متقاضی ثبت برند

 

آموزش ثبت برند کاملا رایگان و دقیق

 

  • کپی شناسنامه و کارت ملی، تمامی افرادی که در شرکت حق امضاء دارند، مانند مدیران سهامداران و شرکاء، همراه با آدرس دقیق و شماره تلفن آنها
  • کپی برابر اصل مجوز فعالیت شرکت
  • کپی از رونامه رسمی ثبت آگهی تأسیس شرکت و کپی چاپ آگهی آخرین تغییرات شرکت
  • در صورتی که برند پیشنهادی لاتین باشد، کپی برابر اصل کارت بازرگانی

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی متقاضی ثبت برند

  • کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی، همراه با آدرس دقیق و شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت
  • در صورت لاتین بودن برند کپی برابر اصل کارت بازارگانی
  • کپی برابر اصل مجوز فعالیت تجاری فرد

ثبت اظهار نامه برند و تنظیم صحیح آن

پس از ثبت اطلاعات در سامانه، برای پرداخت هزینه‌های مربوطه سامانه، برگه‌ای را به شما نشان می‌دهند، که با پرینت گرفتن از آن، با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی، برای تأیید اطلاعاتی که در سامانه ثبت شده است، گواهی امضاء و فرم تأیید اطلاعات کاربری را دریافت نمایید. با وارد نمودن اطلاعات داخل فرم مورد نظر، رمز عبور و نام کاربری خود را دریافت کرده و تمام اقدامات بعدی شما و اطلاع از نوبت از طریق همین رمز عبور و نام کاربری انجام می‌شود.

بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان  

اظهارنامه ثبت علامت تجاری، باید از طرف رئیس اداره علائم تجاری و سه کارشناس دیگر، بدون هیچ‌گونه مشکل یا نقصی مورد تأیید قرار بگیرد، که از طریق پیامک، تأیید ثبت علامت تجاری شما بلامانع تشخیص داده می‌شود.

پرداخت هزینه‌های مربوط به چاپ دو نوبت آگهی در روزنامه رسمی

پس از تشکیل پرونده برای شما از طرف اداره مالکیت، موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به روزنامه رسمی ارسال می‌شود، که باید هزینه‌های مربوط به چاپ آگهی در روزنامه رسمی نوبت اول برای شما فراهم می‌شود. با واریز هزینه پس از یک هفته، آگهی در روزنامه چاپ شده و به آدرس شما ارسال خواهد شد.

 دریافت سند 10 ساله برند از اداره

در آخرین مرحله، با به همراه داشتن مدارکی همچون یک نسخه از هر دو روزنامه رسمی نوبت اول و دوم، 10 نمونه از برند در ابعاد 6* 6 و یک نسخه از اظهارنامه علامت تجاری، به اداره تحویل داده و سند برند خود را دریافت نمایید.

سعی کنید مراحل و پروسه ثبت علائم تجاری خود را، زیر نظر کارشناسان حقوقی مانند، مؤسسه آکادمی کلهر انجام دهید، تا کارهای ثبت برند با صرف هزینه و زمان کمتر، بدون هیچ گونه خطایی به انجام برسد. این مشاوران به افراد زیادی آموزش ثبت برند در قزوین را ارائه داده‌اند و به‌خوبی با ریزه کاری و پیچ و خم کار آشنایی دارند.

 چه مواردی را نمی‌توان به عنوان علامت تجاری و برند به ثبت برسانید؟

 

آموزش ثبت برند کاملا رایگان و دقیق

در هنگام ثبت برند باید بدانید، که چه مواردی را نمی‌توانید به ثبت برسانید، تا بتوانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. این موارد شامل:

  • علائمی که نتوان آنها متمایز کرد و یا به خوبی تشخیص داد.
  • علائم توصیفی مانند، خوشمزه برای صنایع غذایی
  • علائمی که تعیین کنند جنس و نوع کالا باشد، مانند شیشه برای محصولات شیشه‌ای
  • علامتی که کاملاً عام بوده و دارای صفات مشخصی هستند، مثل پارچه برای صنعت پوشاک و نساجی
  • علائمی که شبیه نام برند سایر علامت‌های تجاری که ثبت شده‌اند یا به طرز گمراه کننده‌ای شبیه آنها باشد.
  • علائمی که مغایر با شرع، عرف، قانون و نظم عمومی باشد.

هزینه‌های مربوط به ثبت برند در قزوین

با توجه به تعداد طبقه‌ای که برای ثبت برند انتخاب می‌شود و نیز برندی که برای اشخاص حقیقی یا حقوقی به ثبت می‌رسد، هزینه‌های مربوط به ثبت متفاوت است.

 مشاور ثبت برند در قزوین

آکادمی ثبت کلهر، سال‌هاست با آموزش ثبت برند در قزوین، به عنوان یک مرکز مشاوره ثبت لوگو در قزوین شناخته شده است. این مؤسسه معتبر و خوشنام،  با داشتن کادری مجرب و حرفه‌ای، با انجام انواع خدمات مشاوره در زمینه آموزش ثبت شرکت و مسائل حقوقی مربوط به آن، به عنوان یک مرکز آموزش ثبت برند در قزوین هم شناخته شده است.

کارشناسان ما با تسلطی که به مسائل حقوقی مربوط به ثبت شرکت‌ها و برندها دارند؛ توانسته‌اند به اشخاص حقوقی و حقیقی زیادی، برای انجام کارهای ثبت خود یاری برسانند و حتی خود عهددار کارهای ثبت شرکت یا برند شوند. در صورتی که به هر دلیل نتوانستید، به‌صورت حضوری به این مؤسسه در قزوین مراجعه کنید، این امکان برای مراجعان عزیز فراهم شده، تا از طریق آنلاین و تلفنی خدمات مشاوره‎ای خود را دریافت نمایند. خوشبختانه رضایت بالایی دریافت کنندگان مشاوره حقوقی، موجب خرسندی این کادر حرفه‌ای شده، زیرا ارائه مشاوره‎های حضوری و تلفنی، از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی با هم نداشته و در هر صورت کارهای حقوقی شما برای به نتیجه رساندن آن پیگیری خواهد شد، که مؤسسه کلهر خوشبختانه، افتخارات زیادی را در پیگیری انواع پرونده‎های حقوقی کسب کرده است.



مقالات مرتبط:

ثبت برند بین المللی در ایران

پیگیری ثبت برند و شرکت



 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *