آموزش ثبت شرکت در ترکیه

آموزش ثبت شرکت در ترکیه

با توجه به تحریم‌های بانکی و اقتصادی کشور ایران، در چندسال اخیر به‌خصوص در سال 2021، میزان استقبال ایرانیان از ثبت شرکت در ترکیه زیاد شده است. آموزش ثبت شرکت در ترکیه، شاخه‌ای از آموزش ثبت شرکت‌ها است، که از طرف مؤسسه کلهر به افراد متقاضی و علاقه‌مند ارائه می‌شود.

کشور ترکیه به‌دلیل اقتصاد روبه رشد و تجارت آزادی که دارد، همواره از طرف کشورهای همسایه مخصوصاً ایران، برای ثبت شرکت مورد استقبال قرار می‌گیرد. این کشور زیبای اوراسیایی، که قسمتی در آسیا و قسمتی دیگر از آن در اروپا قرار گرفته است، همواره افراد زیادی را برای سرمایه گذاری در آن، به خود جلب کرده است. مؤسسه آکادمی کلهر؛ به‌عنوان یک مرکز مشاوره حقوقی معتبر و با سابقه، با مدیریت خانم دکتر کلهر در چند سال اخیر اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزش ثبت شرکت و نیز آموزش ثبت شرکت بین‌المللی نموده است.

در آموزش‌هایی ثبت شرکت بین ‌‎المللی، درباره موضوعات مختلفی مانند ثبت شرکت در کشوری دیگر، همه اطلاعات و آموزش‌های لازم به افراد داده می‌شود، که یکی از این آموزش‌ها مراحل ثبت شرکت در ترکیه است. شما می‌توانید  همه اطلاعات و دانستنی‌های لازم را از این مشاوران، در مورد مراحل ثبت شرکت در ترکیه، مراحل ثبت دفتر نمایندگی در کشور ترکیه و.. را کسب نمایید. در این بحث ما را همراهی کنید، تا با شرایط و موقعیت اقتصادی کشور ترکیه، قوانین و مراحل ثبت شرکت در این کشور بیشتر آشنا شویم.

بررسی اقتصاد کشور ترکیه

پیش از سرمایه گذاری در یک کشور و منطقه‌ای دیگر، باید شرایط و موقعیت اقتصادی آن کشور را کاملاً بررسی کنیم. اقتصاد ترکیه در واقع ترکیبی از صنایع بومی و صنعتی است، که هر روز بر وسعت آن افزوده می‌شود. سازمان اطلاعاتی آمریکا، ترکیه را به‌عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته معرفی کرده است، و طبق آخرین رتبه بندی، ترکیه جزء 20 کشور برتر صنعتی شناخته شده است. ترکیه در چند سال اخیر موفق به کسب نتایج خوبی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، مانند صنایع گوناگون، ساخت و ساز، کشاورزی، گردشگری، خدمات مالی و بانکی و.. شده است. البته تحولاتی هم از نظر اقتصادی در این کشور به‌وجود آمد، که سبب شده ارزش لیر ترکیه نسبت به دلار آمریکار افت داشته باشد. دولت این کشور برنامه‌ای دقیق و عملی را، برای رفع این مشکل در نظر گرفته است، که آسان‌تر شدن قوانین سرمایه گذاری، یکی از این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

تفاوت میان ثبت شرکت در ایران و ترکیه

 

آموزش ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه با ایران کمی متفاوت است. هستند شرکت‌هایی که در ترکیه، که مطابق با قانون تجارت آن نیستند، ولی ثبت شخصیت حقوقی دارند. ولی همه شرکت‌هایی که تابع قانون تجارت ترکیه‌اند، کم و بیش مانند انواع آن در ایران هستند. مثلاً شرکت نسبی مخصوص ایران است، در ترکیه و کشورهای اروپایی چنین شرکتی وجود ندارد. 90 درصد شرکت‌هایی که ایرانیان در ترکیه تأسیس می‌کنند، شرکت با مسئولیت محدود است.

قوانین مربوط به ثبت شرکت در ترکیه

برای اتباع خارجی در سال 1382 آخرین تغییرات در قوانین در این زمینه انجام شد. طبق قانون جدید اتباع کشورهای دیگر می‌توانند، به تنهایی و بدون وجود یک شهروند ترکیه‌ای، نسبت به تأسیس شرکت خود اقدام کنند. یک تبعه خارجی می‌تواند در این کشور کمپانی را ثبت کند، که خودش مالک صد در صد آن باشد، که فعالیت و درآمد داشته باشند. ترکیه کشوری بسیار منظم، دقیق و قانون‌مند در حوزهای ثبتی و حقوقی است، که در این زمینه بسیار سخت‌گیر بوده و به‌شدت با افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌کند.

اگر قصد سرمایه گذاری دارید و می‌خواهید، شرکت و برند خود را در این کشور ثبت کنید، توصیه می‌شود که از راهنمایی‌های یک مشاور حقوقی حاذق و با تجربه استفاده کنید و او را از تمامی مراحل کار خود آگاه نمایید. زیرا کوچک‌ترین خطا و اشتباهی در این زمینه می‌تواند، زمان و هزینه شما را به‌میزان زیادی هدر بدهد. مشاوران آگاه و خبره ما، در مؤسسه آکادمی کلهر؛ با داشتن تجربه‌های زیادی در زمینه آموزش ثبت شرکت بین‌ المللی و با تسلط بر روی قوانین ثبت شرکت در کشورهای دیگر می‌توانند، به بهترین شیوه شما را راهنمایی کنند.

انواع ثبت شرکت در کشور ترکیه

مانند قوانین تجاری جمهوری اسلامی ایران، ترکیه هم دارای چندین نوع شرکت است که شامل:

  • شرکت سهامی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مالی (صرافی)
  • شرکت در مناطق آزاد ترکیه

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ترکیه

  • اصل پاسپورت هر کدام از شرکا، با داشتن اعتباری بیش از شش ماه
  • ارائه دو قطعه عکس 3 “4 رنگی با داشتن زمینه‌ای روشن
  • انتخاب چند نام مناسب برای کمپانی
  • تهیه اساسنامه (زمینه فعالیت شرکت در ترکیه)
  • تعیین مدیر برای شرکت
  • تعیین و مشخص نمودن درصد سهام هر کدام از شرکای شرکت

برای ثبت شرکت در ترکیه چه میزان زمان صرف می‌شود؟

 

آموزش ثبت شرکت در ترکیه

در پاسخ با این سؤال باید گفت، اگر شما به مراحل و روال انجام کار به‌خوبی آشنا باشید، زمان زیادی برای ثبت شرکت در ترکیه مورد نیاز نیست. حداکثر زمان برای ثبت شرکت در ترکیه، با توجه با قوانین وزارت صنعت و تجارت در این کشور، اگر شرکت با مسئولیت محدود باشد 3 روز کاری و اگر شرکت با مسئولیت عام  و.. باشد متفاوت خواهند بود. اما به‌طور متوسط این زمان می‌تواند میان 5 الی 30 روز متغیر باشد. باید بدانید برای انجام مراحل کار چه مدارکی داشته و به‌ کجا مراجعه کنید. در موارد زیادی آگاه نبودن به پروسه کار و سیستم اداری کشور ترکیه، موجب اتلاف وقت و هزینه برای افراد می‌شود.

مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه

  • افراد حقیقی و حقوقی ایرانی می‌توانند، بدون هیچ‌گونه محدودیتی امور تجاری و بازرگانی خود را انجام دهند.
  • انجام کار و سرمایه گذاری در مواردی که، زمینه رشد و کسب موفقیت‌های بین المللی در آن برای افراد وجود دارد.
  • در مقایسه با کشورهای اروپایی، پرداخت مالیات در ترکیه بسیار کم و ناچیز است.
  • هزینه مورد نیاز برای شروع کار بسیار کم است.
  • ایجاد تسهلات لازم برای کمپانی‌های خارجی در کشور ترکیه
  • در مقایسه با کشورهای اروپایی، هزینه کمتری برای زندگی در آنجا پرداخت می‌شود.
  • اگر در ترکیه اقامت یک ساله کسب کنید، پس از 5 سال می‌توانید اقامت دائم بگیرید
  • بعد از ثبت شرکت در ترکیه می‌توانید حساب بانکی داشته و شما در کشوری سرمایه گذاری می‌کنید، که فاصله چندانی با ایران ندارد.

ثبت شرکت بین المللی  و ایجاد دفتر نمایندگی در کشوری دیگر می‌تواند، مانند یک سکوی پرتاب برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت‌های شغلی بیشتر در کسب و کار مورد نظر باشد. اما انجام درست و قانونی کار و توجه به قوانین بین المللی در این زمینه بسیار مهم و با اهمیت است. در چنین مواردی وجود یک وکیل یا مشاور حقوقی آگاه ضرورت دارد. وجود چنین مشاورانی برای ثبت شرکت‌های داخلی و پیشرفت در کار ضروری است، و حال برای ثبت شرکت در کشوری دیگر اهمیت حضور آنها دو چندان می‌شود.

وکلاء و مشاوران خبره ما، در مؤسسه آکادمی کلهر؛ می‌توانند همه مراحل لازم را برای آموزش ثبت شرکت بین المللی را به شما ارائه داده و مراحل ثبت دفتر نمایندگی در کشور ترکیه را به‌طور دقیق برای شما توضیح دهند. شما می‌توانید از راهنمایی این مشاوران با تجربه، در تمامی مراحل کار خود در ثبت شرکت بین المللی استفاده کنید و حتی تهیه و مدارک مورد نیاز و انجام مراحل آن را با خیالی آسوده به این مشاوران حقوقی با تجربه بسپارید.



مقالات مرتبط:

آموزش ثبت شرکت هلدینگ

مشاور رایگان ثبت شرکت

سیر تا پیاز آموزش ثبت شرکت

گارگاه آموزش ثبت انواع شرکت در قزوین

آموزش ثبت شرکت با نکات طلایی و مهم



 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *