آموزش ثبت برند و لوگو و علائم تجاری در قزوین

آموزش ثبت برند و لوگو و علائم تجاری در قزوین

اهمیت ثبت برند و لوگو و علائم تجاری، تاجایی است که می‌تواند اعتبار زیادی به کسب و کار ما ببخشد. آموزش ثبت برند و لوگو و علائم تجاری برای کسانی که می‌خواهند، ارائه محصولات و خدمات آنها متفاوت از دیگر رقبا باشد، و همچنین حمایت حقوقی دولت را دریافت کنند، لازم و ضروری است. در این مبحث می‌خواهیم، درباره اهمیت و نحوه ثبت برند و لوگو و علائم تجاری در قزوین و انجام مراحل آن، با یکدیگر صحبت کنیم. اگر در این مورد سؤال یا ابهامی برایتان پیش آمد، و یا می‌خواهید انجام مراحل ثبت آن را به یک مشاور حقوقی بسپارید، ما مؤسسه آکادمی کلهر را، به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم. این مؤسسه معتبر، با مدیریت خانم دکتر کلهر؛ مدت‌هاست که آموزش ثبت برند در قزوین را، به علاقه‌مندان به‌صورت کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌دهند، که استقبال خوبی هم از این کلاس‌های آموزشی شده است. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به مؤسسه و یا از طریق تلفن، اطلاعات لازم را درباره قانون ثبت برند در قزوین، هزینه ثبت برند در قزوین و .. را به خوبی دریافت نمایید.

بررسی برند و لوگو و علائم تجاری

لوگو و علامت تجاری، در واقع نام دیگر برند است؛ که به‌شکل طرح‌های مختلف گرافیکی، اشکال و یا دست نوشته است، که تفاوت میان تولیدات را مشخص می‌کند. این شکل‌ها باید با چیدمان خاصی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با سایر علامت‌های تجاری شرکت‌های دیگر متفاوت باشند.

اهمیت ثبت برند و لوگو و علائم تجاری

 

آموزش ثبت برند و لوگو و علائم تجاری در قزوین

امروزه کسب و کارهای زیادی هستند، که برای گسترش و توسعه خود سعی می‌کنند، برند یا علامت تجاری خود را ثبت کنند. ثبت برند و علائم تجاری، موجب شناسایی محصول یا خدمات ما شده و آن را از سایر موارد مشابه جدا می‌کند. همچنین علاوه برشناساندن محصول به مشتری، داشتن علامت تجاری سبب می‌شود، مشتریان بتوانند به‌طور دقیق بیان کنند، که چه انتظاری از محصول و خدمات ارائه شده ما دارند.

اینکار راه را برای تشخیص و تمایز عملکرد شرکت، از رقبا راحت کرده و روندی سعودی و روبه جلو را، برای فعالیت تجاری ما شکل می‌دهد. با ثبت برند و لوگو و علامت تجاری می‌توان در حداقل زمان ممکن، آن را با روش‌های مختلفی به دیگران معرفی کرد و نام تجاری خود را توسعه داد. تبلیغات درست و اصولی، ارائه کالا و خدمات مناسب به مشتریان، موجب کسب اعتبار بیشتر شده، که از طریق آن می‌توان برند و علامت تجاری خود را معرفی کرد.

دسته بندی انواع علامتهای تجاری در قزوین

  • مصنوعات نساجی
  • مواد غذایی و محصولات کشاورزی
  • دستگاه و لوازم آلات فنی علمی و صنعتی
  • مصنوعات و اشیاء ساخته شده از مواد مختلف
  • اسباب بازی و لوازم ورزش
  • فلزات و مصنوعات فلزی
  • صنایع و محصولات کشاورزی
  • لوازم تحریر

نگاهی به قوانین ثبت برند در قزوین

مرجع رسمی ثبت برند در قزوین “مرکز مالکیت معنوی” است. این مرکز تحت نظر، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت کرده و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. همه دستور العمل‌ها و مقرارت هم، از طریق همین سازمان به آن ابلاغ می‌شود. تمامی مؤسسات ثبت برند در قزوین، تحت نظارت همین سازمان فعالیت می‌کنند. به‌طور کلی ثبت برند وعلامت تجاری، با انجام روال قانونی و طی مراحلی، از نظر قانونی به رسمیت شناخته می‌شود.

نحوه ثبت برند و لوگو و علائم تجاری

ساده‌ترین و راحت‌ترین راه برای ثبت برند و علامت تجاری در قزوین، اقدام از طریق سایت مرکز مالکیت معنوی است، که باید به‌صورت مرحله‌ای و گام به گام طی شود. که شامل:

  • وارد کردن مشخصات مالک برند
  • تکمیل کردن اطلاعات مربوط به خدمات و محصولات خود
  • آپولود کردن مدارک لازم برای ثبت برند تجاری
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت برند لوگو و علامت تجاری
  • یادداشت کردن شماره اظهارنامه برند خود برای پیگیری‌های بعدی

پس از انجام بررسی‌ها از طرف کارشناسان مرکز، در صورتی که مدارک شما کم و کاستی نداشته باشد، از شما درخواست می‌شود، کپی برابر اصل خود را به اداره مرکز مالکیت معنوی بفرستید. سپس گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر می‌شود. پس از انتشار آگهی و عدم وجود هیچ نوع ادعایی درباره آن، گواهی ثبت برند یا ثبت علائم تجاری برای شما صادر می‌شود، که اعتبار آن در شهر قزوین 10 ساله است.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی در ثبت برند و علائم تجاری

  • اصل و کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • ارائه روزنامه رسمی درباره تأسیس شرکت یا ثبت آخرین تغییرات آن در روزنامه
  • ارائه کارت بازرگانی برای ثبت برندهای لاتین
  • تسلیم مجوز فعالیت که می‌تواند شامل، جواز تأسیس، پروانه ساخت، پروانه بهره برداری، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی در قزوین.

ممکن است در نگاه اول، ثبت برند و علائم تجاری ساده به‌نظر بیاید. ولی انجام آن دارای ریزه‌کاری‌هایی است، که حتماً دریافت راهنمایی و مشاوره از یک رایزن حقوقی با تجربه، برای پیشرفت سریع انجام کار بسیار کمک کننده خواهد بود. شما با دریافت آموزش ثبت برند در قزوین، از طریق کارشناسان ما می‌توانید، کاملاً به پیچ و خم کار آگاه شده و به راحتی لوگو و برند خود را به ثبت برسانید

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت برند در قزوین

 

آموزش ثبت برند و لوگو و علائم تجاری در قزوین

یکی از کارهایی که، باعث سریع پیش رفتن شما می‌شود، استعلام است. به این صورت که، با استعلام نام برند و علائم تجاری در استان قزوین، این اطمینان را پیدا خواهید کرد، که برند و علامت تجاری مورد نظر شما قبلاً ثبت نشده است. در صورتی که برند و لوگوی شما تکراری باشد، درخواست شما رد خواهد شد و این یعنی اتلاف زمان و هزینه، که ناخوشایند است.

با ارسال اظهارنامه شما به اداره،  تقریباً 30 تا 45 روز برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. با انتشار آگهی اول در روزنامه به مدت یکماه به مردم فرصت می‌دهند، که در صورت مشاهده هر نوع تعارضی، با نام و نشان مورد نظر با برند و علامت تجاری خودشان، آن را سریع اطلاع بدهند. پس از آن با گذشت چهار هفته زمان لازم است، تا گواهی ثبت برند صادر شود و انتشار آگهی دوم در روزنامه کار ثبت به پایان می‌رسد. پس ثبت برند در قزوین، به طور کلی به‌مدت سه ماه زمان لازم خواهد داشت.

هزینه ثبت برند در قزوین

هزینه‌های ثبت علامت تجاری و لوگو، به طبقات درخواستی، تعداد محصولات و مجوزهای لازم برای آن بستگی دارد. منظور از طبقه نوع خدمت یا کالایی است، که هر شخص حقیقی یا حقوقی آن را، برای برند خود در نظر می‌گیرد.

نکاتی درباره ثبت علائم تجاری برند و لوگو

  • صدور گواهی بعد از ثبت برند
  • برای ثبت چند برند باید برای هر کدام اظهار نامه‌ای جداگانه ارائه داد.
  • تغییرات مربوط به آدرس فرد حقیقی یا حقوقی و مالک برند پس از ثبت رسمیت خواهد داشت.
  • ثبت برند تجاری به‌جز در مواردی که، دولت اجبار کرده اختیاری می‌باشد.
  • واگذاری اختیار استفاده از ثبت برند، برای افرادی که در خارج از کشور هستند، باید به‌طور رسمی و قانونی ثبت شود.
  • حقوق بهره‌برداری انحصاری علامت تجاری، فقط متعلق به افرادی است، که برند و علائم تجاری خود را ثبت کرده‌اند.

قزوین به‌ عنوان یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ایران؛ داری صنایع دستی، سوغاتی و اماکن زیبای گردشگری زیادی است، که  بسیار متنوع و جذاب هستند. این شهر به عنوان یک سکونتگاه قدیمی و متمرکز بشری، در هزاران سال پیش شناخته شده است. با وجود تمامی موارد گفته شده، متأسفانه در این شهر برندسازی به‌صورت بسیار محدود انجام می‌شود و همین سبب شده، که این شهر تاریخی و زیبا نه در سطح جهانی و حتی در ایران معروفیتی نداشته باشد.

اگر فعالیت تجاری انجام می‌دهید و کالا یا خدمت به خصوصی را ارائه می‌نمایید، حتماً برای ثبت برند یا لوگوی آن قبل از دیر شدن و ثبت آن توسط فرد دیگر اقدام کنید. رایزن‌های مؤسسه کلهر آماده هستند، که به عنوان مشاور ثبت برند در قزوین، شما را در این زمینه یاری دهند. شما آموزش ثبت برند در قزوین را می‌توانید به بهترین شیوه و به‌شکل حضوری و یا تلفنی و آنلاین، از این مشاوران با تجربه دریافت کنید، تا هم در کار و حرفه خود پیشرفت نمایید وهم سهمی در بالابردن موقعیت تجاری شهر اصیل خود داشته باشید.



مقالات مرتبط:

آموزش ثبت برند لوازم تحریر در قزوین

آموزش ثبت برند کاملا رایگان و دقیق

پیگیری ثبت برند و شرکت

ثبت برند بین المللی در ایران



 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *