آموزش نحوه تقسیم سهام در شرکت سهامی خاص

آموزش نحوه تقسیم سهام در شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص، برای امور تجاری تشکیل شده و سرمایه آن به سهام تقسیم می‌شود، که مسئولیت هر کدام از صاحبان محدود به سهامشان است. در اینجا آموزش نحوه تقسیم سهام در شرکت سهامی خاص و همچنین نکاتی را درباره ثبت این نوع از کمپانی، برای شما بیان خواهیم کرد. اگر در مراحل ثبت شرکت و سایر امور مربوط به شرکتها با هر مشکلی مواجه شدید، اینکار را به کارشناسان آکادمی کلهر واگذار کنید. این مشاوران برجسته حقوقی؛ با رعایت جزئیات قوانین شرکت سهامی خاص می‌توانند، یاریگر شما در این زمینه باشند، تا به بهترین شیوه به موفقیت و پیشرفتی که، برای آینده خود در نظر گرفته‌اید برسید. در صورت تمایل می‌توانید، حضوری در کارگاه‌های آموزش ثبت شرکت در قزوین، که به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود، شرکت کرده و بهترین و به روزترین اطلاعات ثبت شرکت را از این آموزش‌ها دریافت کنید.

نگاهی بر شرکت سهامی خاص

شرکتهای سهامی به دو دسته، سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می‌شوند. در شرکت سهامی خاص مؤسسین شرکت، همان سرمایه گذاران آن هستند، و همین مورد باعث شده تا ثبت شرکت سهامی خاص، در مقایسه با سهامی عام قوانین سخت گیرانه کمتری داشته باشد و سریع‌تر نیز انجام گیرد.  بنابراین ثبت این نوع از شرکت، متقاضی بیشتری دارد؛ چرا که قسمتی از سرمایه شرکت سهامی عام، از طریق واگذاری سرمایه به مردم تأمین می‌شود و پروسه ثبت آن را دشوار می‌سازد. بیشتر کمپانی‌هایی که اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص می‌کنند شامل:

  • شرکت‌های عمرانی، تولیدی، نفت یا پتروشیمی
  • شرکت‌های دولتی
  • شرکت‌های بورس و..

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص

 

آموزش نحوه تقسیم سهام در شرکت سهامی خاص

برای ثبت این نوع از کمپانی، باید حداقل سرمایه یک میلیون ریال یا همان صد هزار تومان را تأمین کنند؛ که در هنگام ثبت باید 35 درصد از سرمایه، در حساب ویژه‌ای سپرده شود. حداقل تعداد مدیران و سرمایه داران این شرکت، باید سه نفر باشد و مبلغ اسمی شرکت‌های سهامی خاص محدودیتی ندارد. هنگامی می‌توان گفت که یک شرکت سهامی خاص ثبت شده است، که مجمع عمومی مؤسسین شرکت، مدیران، بازرسان منتخب شرکت، تعهد سرمایه و اساسنامه امضاء شده را مورد تأیید قرار دهند. در واقع امضای اساسنامه، به معنی تعهد سرمایه گذار و مؤسس این کمپانی، برای تأیید کتبی مدیران و بازرسان است و همچنین اساسنامه امضاء شده در واقع مهم‌ترین و اولین گام برای ثبت شرکت سهامی خاص است.

مراحلی که باید برای ثبت شرکت سهامی خاص طی شود

پس از انتخاب نام شرکت، و آماده کردن مدارکی که برای ثبت شرکت سهامی خاص باید به اداره ثبت شرکتها ارسال کنید، لازم است که مراحل زیر را طی نمایید:

اولین کار مراجعه به سامانه ثبت شرکت است؛ که باید اطلاعات خواسته شده را مرحله به مرحله وارد کنید، و سپس آنها را بارگذاری نمایید. در صورتی که اطلاعات کامل و بدونه نقص بارگذاری و در سامانه ثبت شود، ایمیل یا پیامکی درباره پذیرش اطلاعات دریافت خواهید کرد.

سپس نسخه اصلی همه مدارک خواسته شده را، به آدرس اداره ثبت شرکتها از طریق مراکز پست پیشتاز ارسال نمایید. در این مرحله باید هزینه‌های مربوط به ثبت و هزینه چاپ خبر آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی پرداخت کنید.

برای اینکه مطمئن باشید، ثبت شرکت سهامی خاص شما به صورت دقیق و اصولی و با کمترین نگرانی و اضطراب انجام می‌گیرد ما توصیه می‌کنیم، از کار خود را به یک مرکز معتبر مشاوره حقوقی مانند آکادمی کلهر بسپارید. متخصصان این مرکز مشاوره حقوقی، با ریزبینی‎ها و رعایت تمامی قوانین در این مورد می‌توانند، کار ثبت شرکت شما را در اسرع وقت و بدون پیش آمد هیچ گونه مشکلی در آینده، برای شما انجام دهند. این مشاوران با داشتن تجربه‌های زیادی که، در زمینه آموزش ثبت شرکت در قزوین برای متقاضیان انجام داده‌اند، خوشبختانه به‌طور کامل و دقیق با پیچ و خم کار آشنایی دارند، و مانع از هدردادن زمان و هزینه‌های شما خواهند شد. زیرا اشتباه در یک مرحله و یا ارسال مدارک ناقص، سبب عدم پذیرش کار شما شده و باید همه مراحل را دوباره طی نمایید، که خسته کننده و زمان بر خواهد بود.

نحوه تقسیم سهام در شرکت سهامی خاص

 

آموزش نحوه تقسیم سهام در شرکت سهامی خاص

همان‌طور که گفته شد، شرکت سهامی خاص با داشتن حداقل 3 نفر سهامدار تشکیل می‌شود، که تعداد سهام و ارزش اسمی هر سهم، در اساسنامه شرکت ذکر شده و این تعداد از سهم میان سهامداران و اعضای هیئت مدیره تقسیم می‌شود. طبق قانون تجارت ایران؛ این تعداد سهم در شرکت سهامی خاص، قابل خرید و فروش و انتقال است، که برای تقسیم آن باید صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و این صورتجلسه به امضای اعضاء شرکت و همه سهامداران برسد. در چند سال اخیر این قانون، برای نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص ثبت شد، که انتقال سهام باید، پس از تنظیم صورتجلسه در سازمان امور مالیاتی محل تأسیس شرکت، به ثبت برسد و همه اعضای انتقال دهنده و انتقال گیرنده سهم، با به همراه داشتن مدارک معتبر شناسایی، به این سازمان مراجعه کرده و با امضاء خود رضایت خود را، نسبت به تقسیم سهام اعلام کنند.

مدارک لازم برای تقسیم و نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص

  • ارائه صوتجلسه مجمع عمومی فوق العاده، با امضای هیئت مدیره یا صورتجلسه هیئت مدیره با امضای آن
  • ارائه لیست مربوط به حاضرین در مجمع، با رعایت ماده 99 لایحه اصلاحی قانون تجارت، که همه سهامداران آن را امضاء کرده باشند.
  • ارائه برگه گواهی پرداخت مالیات نقل و انتقال و تقسیم سهام
  • کپی مدارک شناسایی که شامل؛ کارت ملی و شناسنامه دریافت کننده سهام، در صورتی که سهامدار جدید شخصی حقیقی باشد.
  • در صورتی که شخص جدید دریافت کننده سهام حقوقی باشد، ارائه تصویر آگهی تأسیس شرکت و آگهی آخرین مدیران شرکت الزامی است.
  • در صورتی که مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شود، همراه داشتن اصل آگهی دعوت الزامی است. اگر مجمع مذکور دو نوبتی باشد، ارائه صورتجلسه منفی نوبت اول و اصل آگهی نوبت اول اجباری است.

آکادمی کلهر یک مرکز مشاوره معتبر برای انواع شرکت‌ها

مؤسسه کلهر، با مدیریت خانم دکتر کلهر، با داشتن کادری مجرب و حرفه‌ای، که مسلط به قوانین ثبت شرکتها هستند، توانسته‌اند، انواع خدمات مشاوره حقوقی را، در زمینه آموزش ارزش سهام در شرکت سهامی، مدیریت در ثبت شرکت، وظایف مدیران در شرکت های تجاری و مشاوره ثبت شرکت … را به بهترین شیوه به اشخاص مختلف ارائه داده‌اند. موفقیت کارگاه‌های آموزش ثبت شرکت در قزوین، که از طرف مدیریت این مرکز حقوقی در دوره‌های مشخصی برگزار شد، نشان دهنده تسلط و تجربه این مشاوران در مود ثبت شرکتها و مسائل مربوط به آن است. در صورتی که به هر دلیل، در روند ثبت شرکت و یا مسائل حقوقی شرکت خود، به هر نحوی با مشکل مواجه شدید، کارشناسان آماده هستند، تا بهترین خدمات مشاوره به شما ارائه دهند و مسائل کمپانی را حل کنند. اگر به هر دلیل نتوانستید، حضوری به مؤسسه ما در قزوین مراجعه کنید، این امکان برای شما فراهم شده، تا از طریق شماره تلفن‌های موجود در وب سایت، با کارشناسان ما تماس گرفته و خدمات مشاوره خود را دریافت نمایید.



مقالات مرتبط:

مشاور رایگان ثبت شرکت 

مشاوره تلفنی ثبت شرکت در قزوین

مشاور ثبت شرکت

سیر تا پیاز  آموزش ثبت شرکت



 

4 دیدگاه

  • وقت شما بخیر.بنده یک معدن سنگ آهن دارم ،میخاهم سهام بندی باید چگونه عمل کنم.باید حتما زیر مجموعه شرکتی باشد؟

    • سلام. لطفا با این شماره تماس بگیرید
      09127874947

  • برای مشاوره حقوقی تلفنی یا آنلاین شرکت سهامی خاص با چه شماره ای تماس بگیریم؟

    • سلام. میتونید با این شماره تماس بگیرید

      09127874947

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *