مشاور ثبت شرکت 

مشاور ثبت شرکت 

برای اینکه بتوان هر کدام از مراحل ثبت شرکت را، با موفقیت و بدون مشکل طی کرد، استفاده از یک مشاور ثبت شرکت بسیار ضروری است. بیشتر افراد، با مراحل کامل ثبت شرکت و رویه‌های اداری آن، آشنایی ندارند و این امر باعث می‌شود در بیشتر موارد دچار ضرر و زیان شده و ثبت شرکت آن‌ها دچار تعویق می‌شود. راهنمایی‌های یک مشاور حقوقی شرکتها؛ می‌تواند بهترین شیوه ممکن برای ثبت شرکت و انجام درست کارهای آن باشد. مشاور حقوقی ثبت شرکتها می‌توانند، به‌صورت انفرادی یا گروهی خدمات خود را ارائه دهند.

مؤسسه ثبت کلهر؛ با داشتن تیمی مجرب از مشاوران حقوقی در زمینه ثبت انواع شرکت‌ها، می‌توانند به بهترین شیوه ممکن علاقه‌مندان را راهنمایی کنند و تا پایان راه آنان را همراهی نمایند. شما می‌توانید، از طریق تماس با مشاور تلفنی ثبت شرکت در قزوین، از اطلاعات این کارشناسان خبره و آگاه بهره‌مند شوید.

مشاور ثبت شرکت چه وظایفی دارد؟

مشاور حقوقی ثبت شرکتها، باید براساس تجربه‌ای که دارد و با توجه به مقررات ثبت شرکت‌، بتواند اطلاعاتی جامع و کامل را در مورد مراحل ثبت شرکت و یا مؤسسه‌های غیرتجاری در اختیار افراد قرار دهند. رایزن حقوقی ثبت شرکت، باید مراجعه کننده را در مورد تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت آگاه کند، به‌طور کلی این موارد شامل:

  • تعیین نوع شرکت و انواع مختلف کمپانی (سهامی خاص، سهامی عام، تضامنی، مسئولیت محدود، تعاونی و…)
  • میزان سرمایه اولیه‌ای که برای ثبت هر نوع شرکتی مورد نیاز است.
  • کمک و راهنمای در جهت تعیین نام مناسب برای شرکت
  • کمک به تهیه و تنظیم اساسنامه، شرکت نامه و…
  • تعیین موضوع شرکت و در صورت نیاز به مجوز تهیه مجوز مورد نیاز از مراجع ذی صلاح برای آن
  • تعیین مدت زمان فعالیت شرکت (محدود یا نامحدود)

مؤسسان یا مدیران شرکت‌ها می‌توانند، مشاور حقوقی ثبت شرکتها را به عنوان وکیل یا نماینده خود انتخاب کنند. در این صورت این مشاور حقوقی، باید در همه مراحل انجام کار، وکالتنامه را به همراه خود داشته باشد. ارائه وکالتنامه از طرف مشاور، برای انجام تمامی مراحل ثبت شرکت ضروری است. اگر مدارک ثبت شرکت کامل نباشد و یا دارای نقص باشد، مشاور حقوقی باید آن را کامل کند.

اهمیت و مزایا ثبت شرکت‌ها

 

مشاور ثبت شرکت

ثبت شرکت درواقع جلوه‌ای حقوقی و قانونی به کار و فعالیت تجاری می‌بخشد. اولین مسئله، که در هر کسب و کار که به‌صورت شراکتی انجام می‌گیرد و همواره مطرح می‌شود، مسئله تقسیم سود است. در زمان ثبت شرکت، تمامی مسائل در اساسنامه و اوراق اداری شرکت نامه ذکر می‌شود. با توجه به چنین اسنادی، افراد در زمان بروز اختلاف می‌توانند، به خوبی از حقوق خود دفاع کنند و در زمان تقسیم سود با مشکلی مواجه نشوند.

ثبت شرکت، این امکان را برای فعالیت تجاری فراهم می‌کند، که بتوان با سایر شرکت‌ها و مؤسسه‌ها وارد مذاکره و بستن قراردادهای کاری شد. ثبت شرکت، برای پیشرفت و گسترش کار، بسیار ارزشمند و ضروری است. با دادن جلوه حقوقی به کسب و کار با ثبت شرکت، تمامی فعالیت‌های کمپانی جلوه قانونی و رسمی پیدا می‌کند. در هنگام عقد قرارداد با سایر شرکت‌ها، اولین موردی که از شما می‌پرسند این است که، نام شرکت شما چیست؟ در صورت عدم ثبت شرکت چه می‌خواهید بگوید؟

این روزها به‌دلایلی کاملاً منطقی، شرکت‌ها به سختی با اشخاص حقیقی وارد مذاکرات تجاری می‌شوند. بزرگ‌ترین دلیل این شرکت‌ها، عدم اعتما به سایر افراد است. شرکت‌ها از اینکه وارد معاملات تجاری با اشخاص حقیقی شوند، احساس مسئولیت بیشتری کرده و خیالشان ناراحت است. بنابراین این ریسک را خیلی کم انجام می‌دهند، در صورتی‌که انجام این‌کار با شرکت ثبت شده و قانونی بسیار راحت‌تر و بهتر است. مزایای ثبت شرکت بسیار زیاد است؛ ذکر همه موارد همراه با دلایل آن نیاز زمان طولانی دارد، اما علاوه بر دلایل نام برده می‌توان چند مورد دیگر را هم ذکر کرد، که شامل:

  • دریافت تسهیلات دولتی بیشتر و راحت‌تر
  • امکان اخذ نمایندگی‌های معتبر در داخل یا خارج از کشور
  • امکان شرکت در مناقصات و مزایدات مختلف و…

معایب ثبت شرکت

موردی‌که در اینجا می‌خواهیم مطرح کنیم، درواقع این مورد عیب نیست؛ بلکه این مسئله یکی از جنبه‌های مهم قانونی شرکت است. باید پس از ثبت شرکت انجام شود. معرفی شرکت به سازمان امور دارایی و مالیاتی و پلمپ دفاتر مالیاتی است، که باید به‌صورت سالانه انجام شود. پس از ثبت شرکت؛ باید سالانه شرح عملکرد خرید و فروش شرکت را به اداره دارایی معرفی نموده، تا درصدی را به عنوان مالیات عملکرد به سازمان مالیاتی و دارایی پرداخته شود. معمولاً تمامی شرکت‌ها، دارای مشاور حقوقی هستند، که با استفاده از راهنمایی این رایزن می‌توانند، به بهترین شیوه مسائل مالیاتی را مدیریت کنند.

مراحل ثبت شرکت

 

مشاور ثبت شرکت

ثبت شرکت به دو صورت و در دو مرحله انجام می‌گیرد. در مرحله اول با مراجعه به سامانه ثبت شرکت و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز انجام می‌گیرد. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه ثبت شرکت شامل:

  • مشخص نمودن شرکت
  • تعیین شرکاء
  • تعیین محدوده زمانی فعالیت شرکت
  • ارسال آدرس دقیق شرکت، ارسال مشخصات کامل شناسنامه‌ای و هویتی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • تعیین نام شرکت
  • مشخص کردن میزان سرمایه شرکت
  • نام و مشخصات دقیق هرکدام از شرکاء و تعیین دقیق میزان سرمایه و آورده آن‌ها به شرکت

پس از ثبت دقیق تمامی این اطلاعات در سامانه ثبت شرکت‌ها؛ باید با توجه به نوع شرکت، سایر مدارک مورد نیاز و تکمیل دقیق آن‌ها را از طریق پست پیشتاز به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کرد. در پایان و پس از تأیید تمامی مدارک ارسال شده، خبر ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار چاپ شود.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت

حدوداً یک الی دو روز، زمان برای تأیید اطلاعات در سامانه ثبت شرکت لازم است. پس از تأیید نام شرکت؛ امضاء مدارک و اسناد و ارسال آن‌ها به اداره ثبت شرکت‌ها، یک هفته زمان لازم است تا همه مدارک تأیید شده و شرکت ثبت شوند. در صورت عدم تأیید مدارک همه آن‌ها به آدرس فرستنده عودت داده می‌شود. انجام خطا یا وجود اشتباه در انجام مراحل ثبت شرکت، موجب هدر رفت زمان و هزینه شما خواهد شد.

حال که با دلایل ثبت شرکت، اهمیت و امتیازاتی که ثبت آن، برای افراد دارد آشنا شدید واضح است، که شرکت‌ها می‌توانند در بسیاری از زمینه‌های تجاری و خدماتی فعالیت داشته باشند. بسیاری از کمپانی‌های ثبت شده، این امکان برای آن‌ها فراهم است، که حیطه فعالیتی خود را برای جذب مشتری بیشتر، تخصصی‌تر و گسترده‌تر کنند. با ثبت شرکت؛ سرعت عمل افراد بالاتر می‌رود و بهتر می‌توانند، خدمات و محصولات خود را پشتیبانی کرده و آن را گارانتی نمایند. انجام این موارد فقط با داشتن شخصیت حقوقی امکان‌پذیر است. خوشبختانه موضوع ثبت شرکت در ایران کار خیلی مشکل و پیچیده‌ای نیست. تخصصی بودن ثبت شرکت‌، با وجود مشاور حقوقی ثبت شرکت‌ها که در کار خود متخصص و با تجربه باشد، به خوبی می‌تواند انجام گیرد. شما می‌توانید، با استفاده از مشاور مجرب و با در اختیار داشتن وکالتنامه از طرف شما، در سریع‌ترین زمان ممکن، کارهای ثبت شرکت را انجام دهند.

مشاوارن مؤسسه آکادمی  کلهر؛ با داشتن تسلط کامل برروی قوانین و مسائل حقوقی در زمینه ثبت انواع شرکت‌ها، می‌توانند به بهترین شیوه ممکن شما را راهنمایی کنند. شما می‌توانید به‌صورت حضوری و یا از طریق تماس با این مشاوران ثبت شرکت، از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.



مقالات مرتبط:

آموزش ثبت شرکت با نکات طلایی و مهم

مشکلات ثبت شرکت 

پیگیری ثبت برند و شرکت 



 

 

 

2 دیدگاه

  • سلام
    چند سال پیش از مدرک تحصیلی من استفاده شد در رتبه بندی یک شرکت با مسئولیت محدود ،من فقط یک وکالتنامه تو دفترخونه به شرط سهیم نبودن در هیچ سود و زیانی و مسئولیتی دادم  ، اون وکالت من گویا چند دست چرخیده و الان حساب من مسدود شده بابت بدهی مالیات بر ارزش افزوده یک شرکت ، من هیچ سهمی از شرکت نداشته و ندارم.100 درصد سهام شرکت به اسم کس دیگری است .تو شرکت برای من زدن نایب رییس هیت مدیره….
    آیا حساب من باید مسدود شود با این وجود که سهامدار نیستم، چه کار باید بکنم ؟
    با سپاس فراوان

    • سلام
      با تشکر از دیدگاه شما
      لطفا جهت مشاوره با خانم کلهر با این شماره تماس بگیرید
      09127874947

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *