آموزش لغو پروانه کسب در ثبت شرکت

آموزش لغو پروانه کسب در ثبت شرکت

ممکن است کسی با داشتن پروانه کسب، اقدام به تأسیس شرکت کند. ما در اینجا مطالبی را درباره آموزش لغو پروانه کسب در ثبت شرکت را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

تعریف پروانه کسب و اهمیت دریافت آن

پروانه کسب یا همان جواز، سندی است که صلاحیت فرد را برای فعالیت در واحد صنفی خود تأیید می‌کند. پیش از انجام هر نوع فعالیتی، به‌صورت شخصی برای قانونی کردن روال کار، نیاز به دریافت پروانه کسب است. در این برگه، همه اطلاعات واحد صنفی و نیز اطلاعات مربوط به فرد متقاضی درج می‌شود. فرد بعد از دریافت مجوز می‌تواند، بدون هیچ‌گونه مشکلی به‌صورت کاملاً قانونی، فعالیت تجاری خود بصورت شخصی را آغاز کند.

بررسی مراحل دریافت جواز کسب

 

آموزش لغو پروانه کسب در ثبت شرکت

دریافت مجوز، هم از طریق خود فرد متقاضی امکان پذیر است و هم می‌تواند وکیل حقوقی را برای انجام کارهای خود استخدام کند. در صورتی که خود فرد، شخصاً بخواهد این کار را انجام دهد، باید پس از شناخت مجموعه صنفی خود، با تنظیم تقاضانامه‌ای به مرکز اداره صنفی مراجعه کرده و درخواست خود را به آنها ارائه دهد. این مرکز موظف است، که تا مدت 15 روز کاری، موضوع درخواست را مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را به فرد تقاضا کنند اعلام نماید.

در ابتدا برای تأیید تقاضا، مأمورانی از طرف صنف با مراجعه به محل فعالیت فرد از آنجا بازدید کرده، تا بعداٌ در هیئت مدیره اصناف در مورد آن تصمیم گیری شود. اگر درخواست فرد رد شود، دلایل آن هم ذکر خواهد شد و فرد با رفع موانع می‌تواند، دوباره درخواست مجوز بدهد. ولی اگر با درخواست او موافقت شد، باید در طول مدت زمان سه ماه، فرد همه مدارک خواسته شده را آماده کرده و تحویل واحد صنفی دهد، تا پروانه کسب او صادر شود. اینکار هم تا زمان ارسال مدارک 15 روز کاری طول خواهد کشید، تا جواز کسب برای فرد متقاضی صادر شود.

برای سریع پیش رفتن در کارها و انجام درست آن، در صورتی که هر نوع سؤال یا مشکلی برایتان پیش آمد، می‌توانید با کارشناسان مؤسسه کلهر در تماس باشید، تا بهترین مشاوره‌ها را درباره مراحل صدور پروانه کسب در قزوین و هزینه صدور پروانه کسب در قزوین و.. دریافت نمایید. مؤسسه کلهر مدت‌هات، که کلاس‌های آموزشی مفیدی را درباره آموزش ثبت شرکت در قزوین، برای متقاضیان برگزار کرده، که همواره مورد استقبال خوبی هم قرار گرفته‌اند.

مدارک مورد نیاز برای صدور جواز کسب

  • مبایعه نامه، که به نام خود شخص متقاضی است.
  • سند ملکی محل فعالیت یا اجاره نامه رسمی
  • ارائه مجوز در صورت نیاز از شهرداری یا سازمان‌های دولتی
  • کپی شناسنامه یا کارت ملی فرد متقاضی
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • پرداخت فیش حق عضویت در واحد صنفی به ارزش سه میلیون ریال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی مربوط به گذراندن 10 ساعت آموزش‌های لازم
  • داشتن مدرک گواهی مهارت، درباره تخصصی که نیازمند مهارت خاصی است، که معمولاٌ در آیین نامه اصناف درباره آن ذکر شده است.
  • ارائه کارت سلامت مربوط به آن دسته از افرادی که، در حوزه مواد غذایی آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند.
  • کارت پایان خدمت برای آقایان یا معافیت دائم
  • دوازده قطعه عکس 4*3
  • ارائه گواهی مربوط به اداره اماکن نیروی انتظامی

پس از صدور جواز کسب، یک کد ده رقمی به فرد متقاضی ارائه می‌شود. جواز ممکن است، دائمی (5 ساله) یا موقت (12ماهه) صادر شود. برای تمدید جواز کسب‌تان باید، جواز قبلی را به‌همراه 6 قطعه عکس جدید، مدارک شناسایی، کپی قبض تلفن، مدارک پرداخت مالیات و دارایی را، برای تمدید پروانه کسب تسلیم نمایید.

نگاهی به وظایف کمسیون نظارت

این کمیسیون به عنوان مرجع رسیدگی، به شکایات و خواسته‌های متقاضیانی است، که از طرف اصناف تقاضای آنها رد شده یا نادیده گرفته شده است. در این صورت فرد باید، شکایت خود را به کمیسیون نظارت انتقال بدهد. نظر کمسیون لازم الاجرا است، مگر اینکه از طرف هیئت عالی نظر آنها رد شود. هیئت عالی هر نظری بدهد، باید اجراء شود و در صورتی که اعتراضی هم وجود داشته باشد، باید دیگر از طریق مراجع قضایی دنبال شود.

مواردی که سبب باطل شدن پروانه کسب میشوند

 

آموزش لغو پروانه کسب در ثبت شرکت

در شرایطی ممکن است، که پروانه کسب باطل شده و فرد دیگری نتواند از آن استفاده کند. موارد ابطال جواز کسب به شرح زیر است:

  • صاحب پروانه کسب درخواست ابطال مجوزش را نماید.
  • در صورتی که فرد شغل خود را تغییر دهد، و فعالیت او با موضوعی که در پروانه کسب ذکر شده فرق داشته باشد، مجوز او باطل خواهد شد.
  • در صورت عدم پرداخت، حق عضویت فرد در اتحادیه، مجوز او باطل خواهد شد.
  • در صورت عدم رعایت، دستورات اتحادیه و نادیده گرفتن مواردی که مدیر اتحادیه انجام آنها را لازم می‌بیند، پروانه کسب باطل خواهد شد. در صورت تغییر محل کسب و عدم اطلاع آن پروانه کسب باطل می‌شود.
  • در صورتی که فرد شش ماه فعالیت کاری نداشته باشد و این موضوع را به اتحادیه گزارش نکند، مجوز کسب او باطل خواهد شد.
  • اگر در زمان فعالیت فرد قوانین و ضوابط کاری را رعایت نکند پروانه کسب باطل می‌شود.
  • با فوت فرد مجوز کسب او هم باطل می‌شود.
  • اگر فرد محل کسب خودرا به فرد دیگری واگذار کند، ممکن است پروانه کسبش باطل شود. در صورت پایان یافتن مهلت جواز، باید سریع برای تمدید آن اقدام کرد، در غیر این‌صورت ممکن است باطل شود.

پس از ابطال پروانه کسب چگونه می‌توانیم مجوز بگیریم؟

باید دوباره با مراجعه به اتحادیه، در صدد رفع موارد تخلف برآئیم تا مجوز برای ما صادر شود. کارشناسان ما سال‌هاست، با تسلط برروی انواع قوانین مربوط به کسب و کار به افراد زیادی کمک کرده‌اند، تا مراحل صدور جواز کسب و کار در قزوین را به خوبی طی کنند. آنها می‌توانند به صورت حضوری و یا آنلاین، آموزش‌های زیادی در زمینه آموزش لغو جواز کسب به همراه تمامی جزئیات، و نیز آموزش ثبت شرکت در قزوین را به علاقه مندان ارائه دهند. تا افراد بتوانند به‌صورت فردی و گروهی، فعالیت‌های تجاری خود را انجام داده و به موفقیت دست پیدا کنند.

بررسی نکاتی در مورد جواز کسب یا پروانه کسب

  • اگر کسی قصد داشته باشد، که مجوز خود را به دیگری انتقال دهد، باید این خواسته را به شکل کتبی به صنف در خواست داده و فرد را به آنها معرفی کند، تا در صورت داشتن شرایط پروانه قبلی باطل شده، و پروانه کسب جدید به نام فرد جدید هم صادر شود.
  • اگر فردی به هر دلیل می‌خواهد شغل خود را تغییر دهد، نمی‌تواند با مجوز قبلی خود فعالیت کند. باید درخواست تغییر جواز خود را به اتحادیه اطلاع داده، تا مجوز جدید در طول مدت دو هفته برای او صادر شود. اگر فعالیت فرد زیر شاخه صنف دیگری باشد، باید با صنف قبلی تصویه حساب کند.
  • انجام هرگونه فعالیت تجاری، با مجوز کسب فرد دیگری بر خلاف قانون است، و سبب باطل شدن مجوز فرد و مشمول پرداخت جریمه خواهد شد.

تمامی مراحل دریافت مجوز کسب و کار می‌تواند، از طرف مؤسسه آکادمی کلهر به عنوان یک مرکز حقوقی معتبر دنبال شود. بعضی از حوزه‌های دریافت مجوز کسب، مقداری پیچیده و تخصصی هستند، که بهتر است با کمک مشاوره افراد با تجربه در این زمینه دنبال شود.

این مؤسسه با داشتن، سابقه کاری طولانی و اعتبار فراوان و همچنین کادری مجرب و حرفه‎‌ای از وکلای برجسته، می‌توانند انواع مشاوره‎‌های تخصصی را در زمینه دریافت و تمدید هر نوع مجوز و نیز آموزش ثبت شرکت در قزوین را، به متقاضیان در کمترین زمان ممکن بدون صرف هزینه‌های اضافه، به‌صورت کاملاً تضمینی به‌شکل حضوری یا تلفنی و آنلاین به افراد ارائه می‌شود.



مقالات مرتبط:

آموزش مراحل جواز کسب

آموزش نحوه تقسیم سهام  در شرکت سهامی خاص

سهام استارت آپ چگونه بین موسسان تقسیم میشود؟

تبدیل شرکت های سهامی خاص به عام

هیئت مدیره در شرکت های سهامی

کاهش سرمایه در شرکت سهامی خاص



 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *