آموزش ثبت تغییرات شرکت در شرکت های تازه تاسیس

آموزش ثبت تغییرات شرکت در شرکت های تازه تاسیس

آموزش ثبت تغییرات شرکت در شرکت های تازه تاسیس جزء آموزش‎های مهمی است، که یادگیری آن برای مدیران شرکت‌ها بسیار مهم است. شما با شرکت در کارگاههای آموزش ثبت شرکت در قزوین، که از طرف مؤسسه کلهر، با مدیریت خانم دکتر کلهر برگزار می‌شود؛ می‌توانید همه این آموزش‌ها را دریافت کنید.

نگاهی بر تغییرات شرکت

از زمانی که یک کمپانی ثبت می‌شود، ممکن است به‎ دلایل مختلفی، تغییراتی در آن ایجاد شود؛ که این امری بسیار طبیعی برای شرکت‌ها است. به زبان ساده‌تر، شرکت فقط یکبار ثبت می‌شود، اما ممکن است بیش از ده‌ها بار به صورت اجبار و اختیاری، تغییراتی در آن ایجاد شود. برای هر نوع تغییری در کمپانی، باید جلسه‌ای با حضور مدیران و صاحبان شرکت، برگزار شود و نتیجه تصمیم گیری را، به اداره ثبت شرکتها اطلاع دهند. تا از طریق این اداره، خبر تغییر شرکت به اداره مالیات، بانک‌ها و روزنامه رسمی اطلاع داده شود.

چه نوع تغییراتی در شرکت باید به ثبت برسد؟

از جمله تغییراتی که در کمپانی، باید حتماً ثبت شوند شامل:

  • نقل و انتقال سهام سهم الشرکه
  • افزایش یا کاهش سرمایه شرکت
  • تغییراتی در اسم شرکت یا تأسیس شعبه
  • تغییر آدرس شرکت
  • تغییر در اساسنامه
  • انحلای یا لغو شرکت (توجه داشته باشید، که اگر این لغوشدن به دلیل پایان یافتن، مدت قانونی فعالیت شرکت باشد، باید به عنوان تغییرات به ثبت برسد).
  • تبدیل یا خروج شرکاء، تمدید هیئت مدیره یا مدت زمان فعالیت شرکت، که متفاوت با مدت زمانی باشد، که از قبل تعیین شده است.
  • طبق ماده 9 قانون تجارت، تغییر مدیر عاملان هم می‌تواند، جزء مواردی باشد که باید تغییر آن به ثبت برسد.

اگر چنین تغییرهایی در کمپانی انجام شود، اما به دلیل سهل انگاری و یا موارد دیگر به ثبت نرسد، و مدیران آن را مخفی نگه دارند، مسئولیت و عواقب قانونی آن با خودشان خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت

اقدام برای ثبت تغییرات در شرکت، نیازمند دریافت رضایت و موافقت همه اعضاء است، که باید مدارک آن موجود باشند. این مدارک شامل:

  • مدارک و کارت شناسایی اعضاء و سهامداران، که البته کپی آنها نیز کفایت می‌کند.
  • اساسنامه شرکت
  • تشکیل جلسه تنظیم صورتجلسه تغییرات، با توجه به نوع تغییر در شرکت؛ مانند مجمع عمومی عادی یا عادی به شکل فوق العاده یا هیئت مدیره
  • ارائه برگه روزنامه رسمی، مربوط به ثبت شرکت، یا ثبت آخرین تغییر آن
  • لیست شرکاء همراه با مقدار سهم هر کدام از آنها

نکاتی درباره ثبت تغییرات شرکت

هنگامی که هیئت مدیره و بازرسین، صورتجلسه تغییرات را امضاء می‌کنند، در واقع موافقت خود را با آن تغییر اعلام می‌نمایند. حتی می‌توانند با استفاده از یک نامه جداگانه، موافقت خود را اعلام کنند. در هر صورتی این برگه‌ها، باید ضمیمه صورتجلسه شده و برای اداره ثبت شرکتها ارسال شود. به مدت یکماه، از تشکیل جلسه فرصت دارید، تا مدارک را به اداره تحویل دهید. مطابق با ماده 124 لایحه اصلاحی قانون تجارت؛ اگر مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره یک نفر باشند، ولی در اساسنامه چیزی در مورد آن ذکر نشده باشد، باید حداقل 3/2 اعضای مجمع، آن را تأیید و تصویب کنند.

صورتجلسه باید دارای چندین نسخه باشد، که همگی به امضای هیئت رئیسه جلسه رسیده باشند،  که یک نسخه هم به اداره ثبت شرکت‌ها داده می‌شود. باید در این نسخه‌ها، مطالب برروی سر برگ شخصیت حقوقی نوشته شود و سپس شخص صاحب صلاحیت، آن را مهر و امضاء کند، پس به این طریق صورتجلسه کامل خواهد بود.

ممکن است ثبت تغییرات در کمپانی، به ظاهر ساده به نظر بیاید، ولی انجام همین مراحل هم خود دارای ریزه کاری‌های حقوقی زیادی است، که عدم توجه به آنها موجب تأیید نشدن کار شما شده و تا مدت‌ها تأیید آن به تأخیر می‌افتد. شما با یادگیر و آموزش ثبت شرکت در قزوین، با تمام پیچ و خم‌های کار آشنا شده و ابهامی برایتان باقی نخواهد ماند. می‌توانید این آموزش‌ها را به‌صورت حضوری، آنلاین و تلفنی از طرف، مشاوران حقوقی آکادمی کلهر، به بهترین شیوه ممکن دریافت کنید.

هزینه‌ای که برای ثبت تغییرات باید پرداخت شود

تعداد صورت جلسه‌های شرکت، که میزان و حجم متن آگهی برای تغییر را مشخص می‌کنند، تعیین کننده هزینه‌ای است، که باید بابت ثبت تغییرات در شرکت پرداخت شود، که در روزنامه رسمی به چاپ می‌رسد. این قیمت برای شرکت‌های مختلف متفاوت خواهد بود. به‌طور کلی هزینه تغییرات به دو عامل زیر بستگی دارد:

نوع تغییر در شرکت، که مشخص کننده تعداد صورتجلسه است

تنظیم هر صورتجلسه‌ای و ثبت آن در سامانه، تا پیگیری و اطلاع از تأیید شدنش معمولاً بین 350 الی 500 هزارتومان است. که این هزینه بنابر نوع تنظیم صورتجلسه متغیر می‌باشد.

روزنامه رسمی

هزینه‌ای که باید برای ثبت و انتشار، در روزنامه رسمی کثیر الانتشار پرداخت شود.

مدت زمانی که ثبت تغییرات شرکت طول خواهد کشید

به‌طور عادی و معمولی، در صورتی که تمامی مراحل ثبت در سامانه به خوبی انجام شود، و مدارک ارسال شده کامل و بی نقص باشند 10 روز کاری طول خواهد کشید. همه این موارد بستگی به نوع تغییری که می‌خواهد انجام شود، و نوع کمپانی متفاوت خواهند بود. همچنین محتوا و مواردی که باید در روزنامه چاپ شود، هم در این مدت تأثیر گذار خواهد بود. باید توجه داشت، ثبت تغییرات در سایت و انجام آن به‌صورت فردی، بسیار طولانی‌تر از زمانی خواهد بود، که یک وکیل کار شما را انجام می‌دهد. در چنین شرایطی، حضور یک مشاور حقوقی آگاه و با تجربه، بسیار راه گشا خواهد بود و موجب می‌شود، کار با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

هر شرکتی برای پیشرفت و موفقیت، در کار خود نیازدارد، که هر چند وقت یکبار تغییراتی در آن ایجاد شود. اگر این تغییرات با فکر و برنامه ریزی همراه باشد و در سایه قوانین و مقرارت به انجام برسد، سبب ارتقاء و پیشرفت در کار شرکت خواهد شد. اهمیت این موضوع تاجایی است، که بیشتر شرکت‌ها و تمامی کمپانی‌های موفق، در سراسر دنیا، همواره از مشاوره‌های یک یا چند را یزن حقوقی برجسته، برای انجام کارهای تغییرات در شرکت خود استفاده می‌کنند. وجود چنین مشاورانی برای اینکه مطمئن بود، انجام تغییرات درست و به‌جا است و همچنین ثبت آن به خوبی و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود، بسیار ضروری است. زیرا ثبت شرکت و تغییرات آن، موجب صرف زمان و هزینه برای افراد می‌شود، که باید برنامه ریزی خاصی در مورد آن انجام شود.

در اینجا ما شما را با مؤسسه آکادمی کلهر، که دارای سابقه‌ای درخشان در برگزاری کارگاه آموزش ثبت انواع شرکت‌ها مانند ثبت شرکت تعاونی، ثبت شرکت هلدینگ و… می‌باشد. این مؤسسه معتبر با داشتن کادری حرفه‌ای و مجرب، از مشاوران حقوقی برجسته و مسلط به قوانین حقوقی ثبت شرکتها‌ می‌توانند، شما را در زمینه آموزش ثبت تغییرات شرکت به خوبی راهنمایی کنند. علاقه مندان زیادی هستند، که آموزش ثبت شرکت در قزوین را به‌صورت آنلاین و تلفنی یا حضوری، به خوبی از رایزن‌های این مؤسسه فرا گرفته‌اند. در صورت تمایل، مشاوران ما آماده هستند؛ تا با قبول وکالت از طرف شما، به‌خوبی و با کمترین زمان ممکن، کارهای مربوط به تغییرات کمپانی شما انجام دهند و با خیالی آسوده، این تغییرات را برای شما به ثبت برسانند.



مقالات مرتبط:

آموزش ثبت شرکت هلدینگ

مشاور رایگان ثبت شرکت

سیر تا پیاز آموزش ثبت شرکت

گارگاه آموزش ثبت انواع شرکت در قزوین

آموزش ثبت شرکت با نکات طلایی و مهم

آموزش ثبت شرکت در عراق

آموزش ثبت شرکت در ترکیه 

آموزش لعو پروانه کسب در ثبت شرکت



 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *