مشاور حقوقی برای شرکت تجاری از کجا پیدا کنیم؟

مشاور حقوقی برای شرکت تجاری از کجا پیدا کنیم؟

اشخاص حقوقی معمولاً در زمان شروع فعالیت‌های تجارتی می‌پرسند، مشاور حقوقی برای شرکت تجاری از کجا پیدا کنیم؟ اهمیت این موضوع به اندازه‌ایی است، که اگر شرکت‌ها قراردادی را که درست تنظیم نشده بدون آگاهی از مسائل حقوقی آن امضا کنند، ممکن است برای همیشه کار و سرمایه خود را از دست بدهند. اینکه چه نوع کسب و کاری را داشته باشید، در ایران باشد یا خارج از کشور، شخص حقیقی باشید و یا حقوقی، باید برای موفقیت و پیشرفت در کار در مورد مسائل و قوانین حقوقی مربوط به کار خود، اطلاعات کاملی را داشته باشید. افرد به‌طور کلی اطلاعات مبهم و ناقصی از امور حقوقی دارند. در صورتی‌که فرصت فراگیری آن را به‌طور کامل نداشته باشند، باید با کمک یک مشاور حقوقی، بتوانند نسبت به امور مختلف از لحاظ حقوقی آگاهی و اشراف داشته باشند.

 بررسی ویژگی مشاور حقوقی 

مشاور حقوقی افرادی هستند که فارغ‌التحصیل رشته حقوق بوده و به‌جای قضاوت، سردفتری و وکلالت به حرفه مشاوره حقوقی می‌پردازند. این رایزن‌ها با توجه به تخصصی که کسب می‌کنند، می‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌ها و یا حوزه‌‎هایی مثل؛ امور دعاوی، امور پژوهشی و قراردادها به امر مشاوره پرداخته و دیگران را راهنمایی کنند. مشاوران حقوقی همیشه به عنوان فردی مستقل و معمولا با تعداد کمی همکار یا شریک فعالیت‌های حقوقی انجام می‌دهد.

از وظایف اصلی مشاوران حقوقی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

مشاور حقوقی برای شرکت تجاری از کجا پیدا کنیم؟
  • ارائه مشاوره حقوقی به مشتریان (چه شخصی و چه سازمانی) و راهنمایی آن‌ها که جزء مهم‌ترین وظایف این افراد است.
  • رایزن حقوقی نمایندگی مراجعان و مشتریان خود را در دادرسی‌ها بر عهده می‌گیرند.
  • یکی دیگر از وظایف مشاوران حقوقی این است که باید تحقیقات قانونی انجام دهند.
  • رایزن حقوقی باید بتواند مدارک مربوط به فعالیت مشتریان خود که شامل، قرارداد یا موافقت نامه، گردآوری اظهارات و.. را جمع‌آوری نماید.

اهمیت انجام مشاوره حقوقی برای شرکت‌ها

داشتن یک مشاور حقوقی معتبر مانند؛ مشاوران آکادمی کلهر برای شرکت تجاری، که زیر نظر مجموعه‌ای از حقوق‌دانان و وکلای پایه یک دادگستری، در قالب یک مؤسسه حقوقی تخصصی به فعالیت می‌پردازند، امری بسیار ارزشمند و مانند یک سرمایه‌گذاری در عرصه کار و فعالیت تجاری خواهد بود. مدیران و مسئولان شرکت‌های تجاری، در بیشتر عرصه‌های مربوط به قراردادها، قوانین و مقررات، طرح دعوی و شکایت در مراجع قانونی، نیازمند حضور یک مشاور حقوقی یا وکیل در کنار خود هستند. دیده شده که اشخاص حقوقی بدون دریافت راهنمایی از رایزن حقوقی، ناخواسته درگیر مسائلی شده‌، که تامدت‌ها نتوانسته‌اند بر روی فعالیت حرفه‌ای خود تمرکز کنند. حتی در مواردی نیز عدم وجود مشاور حقوقی یا وکیل، به‌دلیل انجام دفاع اشتباه یا غیر حقوقی، از فعالیت اقتصادی و کسب و کار خود محروم شده‌اند. با توجه به نوع و موضوع فعالیت مربوط به شرکت‌ها که بسیار متنوع هستند، مسائل حقوقی آن‌ها نیز متفاوت است، که باید با راهنمایی و پیگیری‌های درست و قانونی آن‌ها را حل و فصل نمود.

به‌طور کلی مشاور حقوقی شرکت‌های تجاری در موارد زیر به ارائه خدمات می‌پردازند:

  • پیگیری کردن دعاوی مربوط به شرکت تجاری در مراجع قضایی و اداری
  • در اختلافاتی که ممکن است میان شرکت و شرکای تجاری و همکاران در داخل و خارج از شرکت به‌وجود بیاید، این افراد نقش میانجی‌گری داشته باشد.
  • در دعاوی تجاری که در ارتباط با موضوعات شرکت‌های تجاری ایجاد می‌شود، باید نقش داور داشته باشند.
  • طرح دعاوی از طرف شرکت
  • دفاع از دعاوی شرکت، مانند انحلال، ورشکستگی و…
  • تهیه انواع قراردادهای تجاری و استخدامی
  • ارائه مشاوره حقوقی به مدیران شرکت‌های تجاری
  • حمایت قانونی از برند شرکت، ثبت برند و نام تجاری
  • ثبت ورود و خروج شرکاء در شرکت‌های با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص
  • نظارت کامل بر چگونگی عملکرد قانونی شرکت
  • زیر نظر داشتن افزایش و کاهش سرمایه شرکت
  • ثبت تغییرات شرکت و تهیه صورت جلسه‌های قانونی
  • ارائه مشاوره در مورد تنظیم اساسنامه انواع شرکت‌های تجاری
  • ثبت انواع مختلف شرکت‌ها، سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود و…

یک مشاور حقوقی برای شرکت تجاری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 

مشاور حقوقی برای شرکت تجاری از کجا پیدا کنیم؟

حرفه‌ای بودن در کار خود، یک ویژگی بارز و ممتاز برای مشاوران حقوقی است. این افراد با علم و دانشی که دارند، به صورت کاملاً تخصصی توسط استادان حرفه‌ای، در زمینه حقوقی آموزش‌های لازم را دیده‌اند. فعالیت این افراد بر اساس استانداردهای جهانی بوده و در برخورد با دیگر اشخاص و مسائل، کاملا غیر شخصی می‌باشد. به‌طور کلی امور شخصی و حرفه‌ای برای رایزن حقوقی کاملا جدا است. با کسب مهارت‌های دقیق و حرفه‌ای، می‌توانند به خوبی در موقعیت‌های تجربی مختلفی قرار بگیرند. قطعاً وجود چنین مشاورانی، برای شرکت، علاوه بر حل بسیاری از مشکلات پیش رو، از ثروت و سود آن محافظت خواهد کرد. رایزن حقوقی با داشتن قدرت سخنوری عالی، باید بتواند به بهترین شیوه دیگران را متقاعد کند. این فرد با تجزیه و تحلیل درست وقایع و اتقافات، می‌تواند در شرایط مهم و حساس، تصمیمات درستی را اتخاذ نماید. مشاور حقوقی با دردست داشتن اسناد و مدارک مربوط به سازمان و شرکت و همچنین با آگاهی از تمامی نقاط قوت و ضعف آن، باید به عنوان فردی امانت‌دار و راز نگه‌دار در حفظ تمامی اسرار سازمان در مقابل رقیبان بسیار کوشا باشد.

مشاوران آگاه و خبره ما در آکادمی کلهر با داشتن سال‌ها تجربه پر افتخار کاری و تسلط کامل بر روی مسائل حقوقی، می‌توانند به خوبی به شرکت‌های مختلفی در زمینه انواع مسائل حقوقی و قانونی مشاوره ارائه دهند.

از چه تعداد مشاور حقوقی در شرکت باید استفاده کرد؟

همان‌طوری‌که گفته شد با پیشرفته شدن زندگی و بیشتر شدن تعاملات تجاری و اداری و…انجام مشاوره حقوقی، برای افراد و اشخاص حقوقی و حقیقی بسیار مهم است. وجود چنین افرادی‌که دارای دانش حقوقی هستند، برای ادامه حیات سازمان و شرکت‌ها ضروری و مهم است و سبب حل مسائل و مشکلات پیش آمده می‌شود. در هر سازمانی یک مدیر به وجود یک رایزن حقوقی احتیاج دارد، تا مسائل را در حوزه‌های کیفری، انتظامی، جزایی و حقوقی مورد بررسی قراردهد و در نهایت بهترین تصمیم ممکن را بگیرد. در شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک، معمولا یک مشاور حقوقی وجود دارد، که این رایزن می‌تواند در چند سازمان یا شرکت کوچک دیگر نیز فعالیت خود را انجام دهد. شرکت‌های بزرگ و گسترده باید از یک گروه مشاوره حقوقی، برای انجام کارهای خود استفاده کنند. این گروه مشاوران به عنوان حامی؛ همراه با وکیل مدافع سازمان یا شرکت در یک دفتر حضور پیدا می‌کنند. با انجام تحقیقات، بررسی جلسه‌های دادرسی و … در مواقع لازم اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهند. در بعضی از مواقع به این مشاوران دستیارهای قانونی هم گفته می‌شود.

مشاور حقوقی با داشتن تسلط کامل بر قوانین حقوقی، می‌تواند مشاوره و راهنمایی‌های صحیحی را به سازمان‌ها و شرکت‌ها و سایر افردی‌که به آن‌ها مراجعه نمایند ارائه دهند. این رایزن‌ها می‌توانند به‌صورت مستقل یا به شکل یک تیم قانونی، به راهنمایی هر چه بهتر اشخاص بپردازند. انجام مشاوره برای شرکت‌های تجاری شامل تنظیم قراردادها، راهنمایی در زمینه چک و سفته، راهبردهای قانونی برای دادرسی، انجام تصمیمات تجاری و.. است. این افراد باید با مردم همراه باشند و صلاحیت آن‌ها را تشخیص دهند. توانایی کارکردن با افرد مختلف در شرایط گوناگونی را داشته باشند. رایزن‌های حقوقی آکادمی کلهر با داشتن صبر و شکیبایی به همراه مطالعه و تفکر، به خوبی شرایط را تجزیه و تحلیل می‌کنند. این مشاوران حقوقی با داشتن تجربه کافی می‌توانند، در شرایط حساس تصمیم‌های درستی را اتخاذ کنند.



مقالات مرتبط:

مشاور حقوقی طلاق

مشاور حقوقی رایگان ملکی

مشاور حقوقی آنلاین

مشاور حقوقی کیفری

مشاور حقوقی خانواده

5 وظیفه مهم مشاور حقوقی

شرح وظایف مشاور حقوقی به این صورت است:



 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *