پیگیری اظهارنامه ثبت علامت تجاری

پیگیری اظهارنامه ثبت علامت تجاری

برای به ثبت رساندن یک برند یا علامت تجاری، تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت برند، الزامی است. بنابراین پیگیری اظهارنامه ثبت علامت تجاری، برای گرفتن حق انحصاری برند، و نیز اضافه کردن کالایی به برند، و خلاصه هر نوع تغییری در آن، امری لازم و ضروری است. در این مقاله قصد داریم، تا درباره پیگیری اظهارنامه ثبت علامت تجاری، مطالب مفیدی را برای شما بیان کنیم. اگر در انجام مراحل ثبت برند خود با هر مشکلی مواجه شدید، کارشناسان موسسه کلهر آماده هستند، تا با استفاده از تجربیاتی که در زمینه آموزش ثبت برند در قزوین دارند، شما را راهنمایی کنند، تا هرچه سریع‌تر بتوانید، برند خود را ثبت کنید.

تهیه اظهارنامه برای ثبت علامت تجاری

کسی می‌تواند، از یک برند یا علامت تجاری استفاده کند، که آن را به‌صورت قانونی به ثبت رسانده باشد. برای انجام هر نوع ثبت و تغییر در برند، ارائه اظهار نامه امری لازم و ضروری است. برای ثبت هر علامت تجاری باید، از یک اظهار نامه جداگانه استفاده شود، ولی استفاده از یک اظهار نامه برای کالا یا خدماتی که، در یک یا چند طبقه با هم هستند مشکلی ندارد. اظهار نامه را همراه با نمونه علامت و فهرست کالا، یا بر اساس طبقه‌ بندی که درخواست شده است، به اداره ثبت مالکیت تسلیم می‌کنند. اداره ثبت مالکیت، با بررسی شرایط و منطبق بودن مندرجات داخل اظهارنامه با قانون و مقررات و بررسی آن، در صورتی که برند و علامت تجاری را قابل ثبت بداند، انتشار آگهی مربوط به آن، و نیز  گواهی نامه ثبت را صادر خواهد کرد.

اظهار نامه ثبت باید، در دو فرم مخصوص و در دو نسخه به زبان فارسی تنظیم شده، و بعد از ذکر تاریخ دقیق، از طرف فرد متقاضی و یا نماینده قانونی او امضاء شود. در صورتی که اظهارنامه، به زبانی غیر از زبان فارسی نوشته شود، باید اصل مدارک مورد نیاز، به‌همراه ترجمه عادی و کامل آن، به اداره تسلیم شود. بعد از ثبت اظهار نامه، به منظور پیگیری روند کار خود می‌توانید، از دو طریق اقدام کنید: یا از طریق اداره ثبت علائم تجاری یا منتظر دریافت پیام کوتاه، پس از ثبت الکترونیکی اظهارنامه در سامانه باشید. اگر بعد از ثبت، نامه الکترونیکی (ایمیل) یا پیامکی برای شما ارسال نگردد، به احتمال زیاد در تایپ e-mail یا شماره تلفن اشکالی وجود داشته است.

مواردی که باید در اظهار نامه ثبت شود

 

پیگیری اظهارنامه ثبت علامت تجاری
  • همه مشخصات کامل افراد همراه با کدپستی، آدرس و شماره تلفن و تبعیت فرد متقاضی، باید در آن ذکر شود. در صورتی که فرد متقاضی، شخصی حقوقی است، ذکر نام نوع فعالیت تجاری، تابعیت و آدرس کامل باید نوشته شود.
  • اگر وکیل فرد شخص حقوقی یا حقیقی کارهای ثبت را انجام می‌دهد، درج مشخصات کامل او به‌همراه وکالتنامه لازم است.
  • الصاق یک نمونه علامت تجاری مورد نظر در کادر، و در صورتی که علامت تجاری مورد نظر، دارای حروف باشد، توصیف و تعیین اجزای علامت ضروری است.
  • مطابق با طبقه بندی بین‌المللی، با رعایت حق تقدم، باید کالا یا خدماتی که برای آنها علامت تجاری مشخص شده است، به‌طور دقیق ذکر شوند .
  • ذکر رشته فعالیت صاحب علامت تجاری
  • اگر علامت تجاری دارای کلمه یا کلمات غیر فارسی باشند، درج ترجمه و آوا نویسی آن لازم است.
  • اگر علامت دارای مشخصه‌ای از یک رنگ به‌خصوص باشد، ذکر آن در اظهار نامه ضروری است و نیز اگر سه بعدی باشد، هم باید ذکر شود.
  • تعیین ضمائم

مدارکی که همراه با اظهارنامه علامت تجاری باید ارسال گردد

ارائه وکالتنامه یا همان نسخه اصلی نمایندگی، در صورتی که تقاضا از طریق فرد نماینده قانونی انجام می‌گیرد.

  • ارائه ده عدد از نمونه علامت تجاری مورد نظر، در ابعاد 10 * 10 به‌صورت گرافیکی که، کاملاً مطابق با علامتی باشد، که روی اظهار نامه الصاق شده است .
  • در صورتی که به هردلیل نتوانستید، علامت را به‌صورت گرافیکی تهیه کنید، باید ده نمونه از تصویر علامت تجاری را در همین ابعاد در تصوری واضح تهیه کنید. اگر تصویر سه بعدی باشد، ارائه علامت به‌صورت گرافیکی الزامی است.
  • ارائه مدارک لازم که گویای فعالیت در حوزه مربوط به علامت تجاری باشد.
  • اگر ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد، باید نسخه‌ای از شرایط و ضوابط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیت دار اتحادیه یا دستگاه مرتبط الزامی است.
  • تمامی مدارک دقیق هویت شخص متقاضی
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های قانونی

  نکاتی دیگر در ارتباط با اظهارنامه علامت تجاری

  • در هنگام تسلیم اظهار نامه و دیگر اسنادی که، از طرف اشخاص حقوقی انجام می‌شود، این مدارک باید از طرف اشخاص مجاز امضاء شوند.
  • در صورتی که چند نفر خواهان متقاضی علامت تجاری باشند، باید یک‌ نفر با ذکر مشخصات دقیق همراه با اقامتگاه او، به نمایندگی از بقیه افراد، حق رجوع به اداره و مکاتبه و انجام دیگر تشریفات اداری لازم را دارد.
  • اگر فرد متقاضی مقیم خارج از کشور باشد، نام و نشانی او علاوه بر فارسی، باید به لاتین ثبت شود و با همان حروف هم آگهی او چاپ خواهد شد.

تأیید اظهار نامه و مدارک

اگر علامت تجاری مورد نظر، قبلاً تأیید و ثبت نشده باشد، و یا جزء علامت‌های غیر قابل ثبت نباشد، و از طرف کارشناسان مورد تأیید قرار بگیرد، متقاضی باید، کپی برابر اصل مدارک اسکن شده و پرینت فرم اظهارنامه الکترونیکی فایل شده را، همراه با 10 نمونه از علامت تجاری مورد نظر و یک عدد پوشه تهیه کند. همه این مدارک همراه با هزینه‌های ثبت و در صورت درج ایمیل، پرینت پرداخت الکترونیکی ارسال می‌گردد. در پایان پس از چاپ آگهی در روزنامه و با گذشت حداقل یکماه  از تاریخ چاپ آگهی، در صورتی که شخصی در این مدت اعتراضی نداشته باشد، ابلاغیه‌ای با عنوان ابلاغیه پذیرش صادر می‌شود. متقاضی باید هزینه‌های درج شده، در این ابلاغیه را بپردازد، تا علامت تجاری به ثبت نهایی برسد. پس از این مرحله، نوبت به چاپ آگهی روزنامه نوبت دوم می‌رسد. پس از چاپ دوم باید، برگه آن به اداره ثبت علائم تجاری تحویل داده شود، تا گواهی ثبت علامت تجاری تقدیم به شخص گردد.

مدت زمان لازم برای ثبت علامت تجاری

 

پیگیری اظهارنامه ثبت علامت تجاری

به‌صورت کلی مدت زمان ثبت برند و علامت تجاری در ایران، کمتر از 60 روز یا دو ماه نیست. این مدت زمان به‌دلیل بررسی تقاضای فرد، از طرف کارشناسان، اقدام به تشکیل پرونده حضوری، زمان مورد نیاز برای چاپ در روزنامه رسمی و مدت زمان لازم برای بررسی اعتراض‌ها، چاپ نوبت دوم در روزنامه رسمی  و در پایان نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت سند مالکیت علامت تجاری است.

اعتبار ثبت علامت تجاری چقدر است؟

در ابتدای کار که شخص، اظهار نامه‌ای برای ثبت برند مورد نظر خود تهیه می‌کند، تاریخ اعتبار برند آغاز می‌شود و تا ده سال ادامه خواهد داشت. بعد از اتمام این مدت زمان، یک فرصت 6 ماهه به فرد داده می‌شود، تا اعتبار علامت تجاری را تمدید کند و در صورت کوتاهی در این امر ممکن است، علامت تجاری با نام فرد دیگری ثبت شود.

آکادمی کلهر یک مرکز مشاوره حقوقی ثبت برند در قزوین

قوانین ثبت برند و لوگو و استعلام ثبت علامت تجاری، دارای ریزه‌کاری‌ها و مراحل حساسی است، که کمترین خطا موجب، عدم پذیرش از طرف کارشناسان مربوطه شده و ممکن است، زحمات چندین ماهه فرد را به باد دهد. بنابر این فرد  مجبور می‎شود، کارهای ثبت خود را از نو شروع کند، که این کار خود هدردادن زمان و هزینه است. مشاوران حقوقی آکادمی کلهر، با تجربه و تخصصی که  سال‌ها در زمینه آموزش ثبت برند در قزوین دارند، توانسته‌اند به افراد زیادی در زمینه طی کردن مراحل ثبت برند در قزوین کمک کنند، تا بتوانند با انجام سریع و اصولی کار، هزینه ثبت برند و علامت تجاری را برای خود، به‌حداقل ممکن برسانند. شما می‌توانید، از این کارشناسان مشاوره ثبت لوگو در قزوین و تجربیات آنها در زمینه انتخات علامت تجاری و لوگو، که دشوارترین و در عین حال مهم‌ترین مرحله کار است، بهترین کمک و راهنمایی را دریافت کنید و برند و علامت تجاری خود را به ثبت برسانید.



مقالات مرتبط:

آموزش ثبت برند لوازم تحریر در قزوین

آموزش ثبت برند کاملا رایگان و دقیق

پیگیری ثبت برند و شرکت

ثبت برند بین المللی در ایران



 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *