آموزش تغییرات شرکت

آموزش تغییرات شرکت

آموزش تغییرات شرکت یکی از کارهای مهمی است که باید همراه با آموزش ثبت شرکت انجام شود. ثبت صورت‌جلسه تغییرات، جزء کارهایی است که صاحبان کسب و کار به‌منظور تنظیم قانونی صورت‌جلسه‌های شرکت خود باید به آن آگاه باشند و مراحل انجام صورت‌جلسه تغییرات را به‌خوبی بدانند. این کار به توانایی و مهارت خاصی نیاز دارد، برای ثبت تحولات کمپانی خود باید این توانایی و مهارت را داشته باشید. در صورت عدم انجام قانونی این‌کار و یا نادرست انجام گرفتن آن، ضررهای زیادی متوجه شرکت خواهد بود و حتی ممکن است جبران‌ناپذیر باشد. یکی از کارهای مهمی که در این زمینه می‌توان انجام داد مشورت با افراد آگاه و کارشناس در این امور است که در ادامه بحث به‌بررسی آن خواهیم پرداخت.

اهمیت تغییرات شرکت

همه مؤسسات و شرکت‌ها پس از ثبت شرکت، باید به‌منظور اتخاذ تصمیمات جدید تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود. این تغییرات و تصمیمات برای شرکت باید مطابق با قانون تجارت باشد، که امروزه ثبت این تغییرات برای شرکت به‌صورت اینترنتی بوده و این امکان برای متقاضیان تحولات کمپانی فراهم شده است، که بتوانند از طریق سامانه اینترنتی این تغییرات را به‌ثبت برسانند. ثبت تغییرات شرکت نیاز به‌تنظیم و تدوین صورت‌جلسه دارد و تنظیم این کار مقررات و روش مخصوص خود را دارد. در تنظیم صورت‌جلسه باید مواردی مانند نوع شرکت، مقررات قانون تجارت و اساسنامه شرکت، کاملا مورد توجه قرار بگیرند. ایجاد تحولات کمپانی اگر همراه با فکر و مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی منظم باشد برای پیشرفت و ارتقاء شرکت بسیار مؤثر و کمک‌کننده خواهد بود، باید تمامی این تغییرات در سایه قوانین و مقررات مربوط به انجام این‌کار صورت‌پذیرد.

بررسی تغییراتی که بر روی شرکت‌ها انجام می‌شود

آموزس تغییرات شرکت

پس از ثبت شرکت متقاضیان می‌توانند تغییراتی بر روی شرکت خود انجام دهند. مطابق با ماده 200 قانون تجارت ثبت تحولات کمپانی در مواردی ذیل اجباری می‌باشد:

  • تغییر دادن اسم شرکت
  • انحلال شرکت حتی در زمانیکه این انحلال به‌دلیل پایان یافتن مدت زمان شرکت باشد.
  • تمدید مدت شرکت به‌منظور زمانی بیشتر از مدت مقرر
  • تغییر در اساسنامه مانند تغییر در بندی از اساسنامه، آدرس شرکت یا موضوع فعالت آن باشد این موارد جزء اختیارات مجمع عمومی به‌طور فوق‌العاده است.
  • اضافه شدن شریک جدید، تغییر در مقدار سهام و مواردی مانند آن که در اختیارات مجمع عمومی است.
  • تمدید مدیران و تغییر سمت آن‌ها که معمولا این موارد مربوط به‌ اختیارات هیئت مدیره بوده و نیازی به‌مجمع نمی‌باشد.

توجه داشته باشید که باید پیش از انجام هرکاری و قبل از موارد ذکر شده ابتدا اساسنامه را به‌دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهید، تا بدانید هر کدام از مواردی که در بالا ذکر شد در اختیار هیئت مدیره، مجمع و یا سهامداران است. درصورتی‌که قصد انجام هریک از تغییرات را دارید باید به‌شکل قانونی اقدام کنید.

چگونگی تنظیم صورت‌جلسه تغییرات شرکت

با آموزش ثبت شرکت باید تنظیم صورت‌جلسات مربوط به‌تغییرات شرکت را نیز یاد گرفت. برای این منظور باید نکاتی را مورد توجه قرارداد که مواردی را در برمی‌گیرند، و باید به‌طور کامل رعایت شوند که شامل موارد زیر است:

  • با امضای صورت‌جلسه مربوط به تحولات کمپانی توسط بازرسان و اعضای هیئت مدیره برای تغییرات شرکت درواقع اعلام موافقت آنان با این تحولات است. در صورتی‌که نامه‌ای جداگانه تنظیم شده باشد، باید آن را ضمیمه کرده و به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهند.
  • اعضاء به‌مدت یک‌ماه بعد از تشکیل جلسه فرصت دارند که این سند را به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهند، باید توجه داشت که بعد از این فرصت مدرک و سند آن‌ها دیگر پذیرفته نخواهد شد.
  • تنظیم صورت‌جلسه باید در چند نسخه باشد و به امضای تمامی شرکاء رسیده باشد و یکی از این نسخه‌ها را برای ثبت ارسال کنند. برگه‌های صورت‌جلسه باید سربرگ‌دار باشد و همه داری مهر رسمی شرکت باشند.

مراحل مربوط به ثبت تغییرات شرکت

 

آموزش تغییرات شرکت

مرجع قانونی در ایران برای ثبت تحولات کمپانی اداره کل ثبت شرکت‌ها است. در زمان آموزش ثبت شرکت باید مراحل ثبت تغییر شرکت را نیز به‌طور دقیق و مشخص یاد گرفت. با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت می‌توانید نسبت به  ثبت اطلاعات خواسته شده و بارگذاری مطالب اقدام نمایید. به این صورت که باید به سایت این مرکز رفته و مراحل آن را به‌صورت اینترنتی گام به‌گام انجام دهید  که در زیر به‌بررسی آن می‌پردازیم:

مرحله اول وارد کردن  مشخصات شرکت که شامل نوع شرکت شماره ثبت و شناسه ملی است.

مرحله دوم ثبت اطلاعات تکمیلی مربوط به انواع تغییر شرکت است، که انتخاب نوع صورت‌جلسه انجمن عمومی سالیانه یا فوق‌العاده و یکی از گزینه‌های جلسات هیئت مدیره در این مرحله انجام می‌شود. نکته مهم و قابل توجه در این مورد دقت در وارد کردن تاریخ برگزاری جلسات است.

مرحله سوم ثبت تغییر نهایی شرکت و تصمیم اصلی جلسه است.

مرحله چهارم وارد کردن نام و مشخصات دقیق حاضران در جلسه، همراه با ذکر سمت این اشخاص است.

مرحله پنجم آپلود کردن مدارک است.

مرحله ششم ثبت متن نهایی صورت‌جلسه تغییرات شرکت است.

مرحله هفتم پذیرش نهایی تغییرات شرکت است.

مرحله هشتم ارسال مدارک و صورت‌جلسه همراه با ضمائم آن به اداره ثبت شرکت‌ها است.

مرحله نهم پرداخت هزینه‌های قانونی به اداره ثبت شرکت ‌به‌منظور درج آگهی در روزنامه‌ رسمی برای ثبت تغییرات است ، این‌کار باید حداکثر ظرف مدت زمان سه روز کاری انجام گیرد.

مدت زمان مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت

به‌طور معمول مراحل مربوط به ثبت تغییرات شرکت 10 روز کاری زمان می‌برد. در این مدت ذکر شده کارشناسان مربوط به اداره ثبت شرکت‌ها به‌بررسی و تطبیق مدارک و اسناد ارئه شده می‌پردازند و بعد از آن‌که مدارک مورد تأیید قرار گرفتند، اقدام به‌صدور گواهی چاپ آگهی تغییرات شرکت می‌نمایند. لازم به‌ذکر است که این پرونده‌ها به‌دلیل پیچیدگی حقوقی، پیگیری شخصی آن‌ها برای اشخاص بسیار زمان‌بر خواهد بود. پیچیدگی و زمان‌بر بودن پرونده‌ها سبب شده که بسیار از صاحبان شرکت‌ها رسیدگی به این امر را به کارشناسان حقوقی بسپارند. کارشناسان آکادمی کلهر می‌توانند این‌کار را با سرعت و دقت بسیار انجام دهند.

بررسی صرف هزینه مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت

برای کامل کردن روند ثبت قانونی تغییرات شرکت در کشور ایران باید تمامی هزینه‌های جانبی را در نظر گرفت.     چاپ آگهی تأسیس شرکت برای تحولات کمپانی مطابق قانون الزامی است، ولی  دیده می‌شود در بعضی از مواقع برای ثبت تغییر این هزینه‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. هزینه ثبت تغییرات شرکت بستگی به‌نوع تغییرات درخواستی تعداد صورت جلسه‌ها و نیز نوع شرکت، مثلا شرکت تعاونی باشد یا مسئولیت محدود و.. متفاوت می‌باشد. تعرفه درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی بر طبق تعداد کاراکتر و ابعاد کار متفاوت خواهد.

در هنگام ثبت تغییرات شرکت در سامانه باید تمامی موارد حتی جزئی‌ترین را به‌منظور تصمیم‌گیری درست در آن ثبت شود. باید تمامی تغییرات با آسودگی خاطر به‌طور کامل ثبت شده و اگر شخص به هر دلیلی از نوشتن مطالبی به این خاطر که احساس می‌کند محرمانه هستند خودداری کند، این امکان وجود دارد عواقب آن متوجه شرکت و سازمان گردد. درج تحولات کمپانی امکان دارد به‌سود یا زیان شرکت باشد. به‌طور کلی شرکت‌هایی که خودسرانه عمل کرده و تغییراتی را در سازمان ایجاد می‌نمایند احتمال زیادی وجود دارد که در آینده با مشکلاتی مواجه شوند. بهترین کار در این زمینه مشورت و استفاده از نظر کارشناسان متخصص است. موسسه آکادمی کلهر با داشتن سابقه درخشان در این زمینه و با دادن مشاوره‌های مفید و کارگشار در آموزش ثبت شرکت گرفته تا آموزش چگونگی تغییرات شرکت، می‌تواند به‌تمامی سوالات و شبهات شما به‌در ستی در این زمینه پاسخ داده و می‌توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل ثبتی و صدوری شرکت خود را به‌‌ما بسپارید. مشاوران آکادمی کلهر آماده هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن کارهای شما را انجام داده و مشکل را در این زمینه حل نمایند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *